Opvaskemaskine lækker vand i de sidste minutter af vask, fra bunden af karet

Hej 

Jeg har en Siemens opvaskemaskine SX65T050SK, der giver fejl E15 = vand i bunden af opvaskemaskinen. 

Jeg har taget pladen af, foran forneden, og kan se at der lækker vand ud imellem hvor bunden af opvaskemaskinen og pumpen sidder sammen. 

Det pudsige er, at det kun sker cirka et par minutter før vasken er fuldt overstået. 

Jeg tænker den tager vand ind til at skylle af med. Og dette pumpes ud. Det giver ingen læk. Så vasker den med sæbe, og pumper det vand ud. Det giver heller ingen læk. Så skyller den. Om den skyller 2 gange hvor det sidste hold vand er meget varmt for at tørre tingene af ved jeg ikke - 1 eller 2 skyl, men det undrer mig, at de første udpumpninger af vand ingen dryp giver, men cirka 2-3 minutter før opvaskningen er helt slut, så lækker den.

- Er der overtryk i maskinen i forbindelse med at der tørres?

- Af alle de kanaler der er i vandtanken i venstre side af maskinen mener jeg nogle kanaler anvendes i forbindelse med tørring/afdampning. Kan det være tilstoppelse her der gør at maskinen lækker vand fra bunden (der lækkes ikke fra den store vandboks i venstre side.

- Hvad kan denne type fejl skyldes?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen forslag?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis