Sparteltape på dobbelt gipsloft?

Hej. Jeg har lige fået lavet sænket gipsloft med to lag gipsplader og skal nu i gang med at spartle det. Bør jeg bruge sparteltape ved samlingerne, selv om der er to lag gips? På forhånd tak.

Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja helt klart, ellers revner det.

Ok, tak. Men jeg troede, ideén med to lag i stedet for ét er, at man så undgår revner?

Thomas

Nu gør jeg, mange tak ☺. Så sparteltape ved alle samlinger. Hvad gør jeg ved de samlinger, hvor gipspladekanten ikke er forsænket? Skærer en stribe papir af og laver en forsænkning selv?

Thomas

Læs side 32 i ovenstående link.

Annonce

Husk at bruge den rigtige spartelmasse til at lime pladene sammen med og lægge papirstrimlen ned i (ingen spartelmasse ovenpå papirstrimlen før 1 lag er tør og hærdet dagen efter), og ikke bare anvende en sandspartelmasse.

Tak. Betyder det understregede i "For at sikre fuld udfyldning af samlingen skal pladerne være monteret med en afstand på 1,5 - 4 mm, og pladekanterne være affaset. Er dette ikke gjort i monteringsfasen, må det efterfølgende udføres med en skarp kniv", at man selv laver en forsænkning til tapen?

Thomas

Nej du affaser bare pladerne (ca. 4 mm) og udfylder med gipsspartelmasse, som du samtidig lægger papirstrimlen ned i.

Den efterfølgende spartling foregår med min 35 cm spartel og er en fuldspartling.

Ok, mange tak til alle :-)

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også