Suzuki FZ50

Min søn har en Suzuki FZ50 hvor der er en advarselslampe i speedometeret lyser rødt. Jeg har bedt ham om ikke at køre på knallerten før vi har fået løst problemet, da jeg er bekymret for om advarselslampen fortæller at motoren mangler olie. Jeg åbnede op for olietanken under sædet, og konstaterede at tanken næsten var Tom, hvorfor jeg fyldte en liter fuldsyntetisk 2 takt olie i olietanken. Til min store overraskelse var advarselslampen stadig aktiv da knallerten blev startet igen efter påfyldning af olien... nu er mit eneste bud på problemet at der kan være noget galt med oliepumpen  men hvis nogle har ideer til hvad der kan være galt, så hører jeg meget gerne fra dem...🤔


Pjyde11
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at kende noget specielt til modellen er jeg 99,99% sikker på at advarselslampen kun advare om der er "lavvandet" i olietanken. Hvorfor lampen ikke slukker efter tanken er fyldt op har jeg ingen speciel aning om. Det kan selvf. være en defekt føler men ..... Prøv og tjek om svømmeren i olietanken ikke sidder fast (flyder oven på olien). Måske der ikke har været slukket for tændingen længe nok eller ... ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Problemet er løst. Det var en defekt føler. Er nu skiftet og problemet er ikke længere eksisterende 💪🤠🍺


Pjyde11

Det er dejligt, god tur.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis