Valg af privatalarm

Vi skal have købt alarm og har besluttet at gå uden om abonnementsløsningen - men hvad skal man så vælge?

Har snakket med en bekendt (låsesmed), der forhandler Jablotron alarmsystemer. Han taler fint for at vælge sådan en, da den skulle være noget nær det ypperste i privatalarmer. Han har givet et tilbud på knap 14.000kr for levering og opsætning. 

Det lyder liiige dyrt nok, når jeg kan se hos Homealarm.dk, at jeg kan få en Homesecure Pro totalløsning for 6.395kr.

Men hvad er reelt forskellen? Og hvad skal jeg gå efter for at få et ordentligt produkt uden daglige fejlalarmer osv?
Har læst mig frem til, at frekvensen gerne skal være 868mhz, da frekvens i 400 området har tendens til at opfange støj og skabe fejlalarmer.
Men hvad ellers?

Nogen der kan til-/fraråde bestemte alarmer? Eventuelt hvor de kan købes til en fornuftig pris - Tyskland fx. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke sammenligne alarmsystem A B og C når den ene er en skalsikring den anden en rumovervågning og det tredje en blanding. 

Hvad vil du overvåge, hvordan vil du detektere?
Rumovervågning med PIR har mange fejlkilder - fungerer bedst i døde rum uden solindstråling

Skalovervågning er mere driftsikkert. Det kræver så en del sensorer.  

Alle radioforbindelser er en fejlkilde. Er det ovenikøbet ukrypteret og ukvitteret kommunikation er det nemt at "hacke" for den kloge tyv. Batterier holder ikke evigt. Hårdfortrådet er altid at foretrække. 

Alarmer bør altid kunne verificeres. 

Ingen alarm hjælper hvis ikke du har en indsatsplan. 

Rumovervågning med PIR et det mest enkle. Derudover en TV overvågning (HD/SD = ligegyldig) af det centrale rum hvor du kan verificere om det er solen ligepludselig banker ind og giver alarm, eller katten eller eller eller. 

Og så en rigtig god aftale med naboen, som har nummeret til en tømrer med vagtordning.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis