Rist til oppeover indbygget raditor

Hej alle

Jeg er ved at bygge en raditor ud under et vindue og omme bagved nogen køkkenskabe. For at få det til at se pænt ud (og så der ikke falder alle mulige ting ned til raditoren fra køkkenbordet) har jeg tænkt mig at lave en ramme oppeover radiatoren hvor der skal ligge en stor rist (i rustfrit stål eller aluminium, ca. 125x25) så varmen kan slippe væk.

Hvor kan jeg får fat i sådan en henne? - jeg har ledt på nettet men har ikke fundet noget endnu.

På forhånd tak

Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænkte umiddelbart om ikke du kunne bruge toppen af den rist jeg også skal bruge til afløbsvand - altså som man sætter ned ved fliserne for at fjerne overfladevand og som kan købes i ethvert byggefirma. Ellers kan du da vel få dem hos køleskabsmekanikere, de bruger jo ribber alle vegne til at sørge for ventilation?

Jeg ved det ikke men bare en ide.

Mvh. JørgenE
Hej

Du kunne jo også lave en selv. Jeg har set det gjort med ribber af aluminium samlet på 2 stk gevindjern, afstanden mellem ribberne klares med et alurør med lidt større indvendig diameter end gevindjernet. Man borer så to huller, et i hver ende af alu ribberne og det hele samles over gevindjerne med skiftevis ribbe og afstandsstykke af alurør. Tilsidst spændes det hele sammen med en møtrik i hver ende af gevindjernet.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis