Hvilket værktøj til Cembrit Plan plader?

Hvilke rundsavsklinger kan man bruge til cembrits eternit plan plader? Ønsker ikke at købe en dia klinge til 2800,- for at skære 20 plader til 

Andre gode råd og fif til hvordan man håndterer disse plader? 

Hilsen en der ikke har en sav i hånden hver dag

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har skåret nogle med en lille vinkelsliber og diamant klinge. Der blev spændt et bræt på med et par skruetvinger, og så køre efter den.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg brugte en diamant skæreskive fra xl, til omkring 100 kr.

Jeg brugte en 125 mm, i min dyksav, det gav rigelig skæredybde, og lavede et pænt snit, fuldt på højde med de fabriksskårne, jeg pudsede lige kanten med sandpapir, så graterne kom væk.

Min dyksav skal bruge en klinge med 20mm hul, men satte en reduktions ring i, da hullet i skiven var godt 22mm.

En skive til vinkelsliber som denne (bare i et andet fabrikat)


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har brugt både diamantklinge som de andre nævner til en hund, men også en almindelig fintakket savklinge på min kap-sav. Den skulle så skiftes bagefter, men herre gud...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar allesammen. God Informationen! 

jeg har brugt en ganske alm rundsavsklinge og så smidt den ud bagefter, bare husk at den pøne side skal nedaf når du skaære altså bagside opaf


Annonce

Som frost skriver, køb en fin tandet klinge til rundsaven, det virker fint når det ikke er mere 👍


Venlig Hilsen
Rønbo

Prøvede i dag med en fintandet klinge til rundsaven, og så en skinne til at køre efter. Det gik ikke så godt. Så nu vil jeg prøve med en diamantskæreklinge på samme.

Hvordan gik det ikke godt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ved ikke om den klinge vi brugte var meget slidt i forvejen, men den næsten rev pladen i stykker efter 60cm. Desuden var vores anlæg og underlag for ringe, så alting forskubbede sig pga pres. 

Der var også meget finregn I luften. Det plus støv giver det en god binder mellem sav og plade. 😁 

Godt pladen kan bruges andet steds! Vi kører på i morgen igen. Videre 

Nå det gik bedre i dag. Utroligt hvad en klinge til 49kr i jem og fix kan gøre af forskel 😂 Det er dog sidste gang jeg arbejder i så store cembrit plader, de brækker jo for et godt ord. 

Igen, tak for hjælpen 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis