Efterspartle uden på filt

Hej alle


Jeg er ved at sætte stuen i stand, og jeg har sat filt op i dag. Desværre var samlingerne mellem gipspladerne ikke lavet helt ordentlig, da de fik sat det op (før vi overtog huset). Problemet var, at når jeg satte bredspartlen på, kunne jeg se, at de var højere på midten, end gispladerne. Derfor sleb jeg lidt ekstra af samlingerne, hvilket resulterede i, at papirarmeringen kom frem i en samlig. Umiddelbart virkede det ikke som et problem, men papiret "rejste sig" ligesom, da der kom grunder på. 

Efter der nu er kommet filt på, kan man se en stribe på 2-3mm i breden. Derfor er mit spørgsmål, om jeg kan forsøge mig med at efterspartle uden på filten, eller om jeg gør det endnu værre?


Mvh. Niels Peter


Niels Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens spartle udenpå filt. Det er nemlig penslen / rullen der giver strukturen, når du maler.

Brug færdigblandet sandspartlede, eller fin akryl spartelmasse (spørg hos Flugger efter “flødeskum”). Du bør slibe let efterfølgende


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også