Hvilket mærke vinduer?

Hej lds 


Jeg står og skal have nye vinduer i mit 70er hus. Dem som er i nu er thermo fra 1988 ca. 

Da jeg havde indbrud og de brækkede 2 vinduer op, har jeg valgt at få skiftet allesammen i 2018.


Der er nyere døre i fra rationel nu. Altså hoveddør samt bryggersdør. Så jeg startede med at få tilbud fra dem. Men der er karmen 123 mm. 


Så fandt jeg unik funkis som har 116 mm karm! Det er ligesom det jeg har nu, så der slipper jeg for en del arbejde med at få det til at passe i dybden. 


Men har aldrig hørt om det mærke? 


Kan I anbefale et mærke? 


Og hvad med priser? Der er tale om 5 vinduer på 118x118 og 4 på 148x118. 1 højt på 58x178 med lille åbne vindue i midten. 1 på 58x73 


Det er 3 lags 3 alu med lyd glas I alle. 


De 2 tilbud er stort set ens fra 2 forskellige producenter? 48300 og 48900 med Moms 

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Danske vinduer & døre køre med karm mål på 115 mm med 2-lags termoruder, vi har dem i huset og er ganske godt tilfredse med kvaliteten, og prisen. 

Ps. Prøvede lige (for sjov) at taste dit vindues behov ind i prisberegneren, jeg landede et pænt stykke under 25.000 kr.    

Kan da godt se de er NOGET billigere der? Hvordan er kvaliteten? Tjekkede også trust pilot der var godt nok mange gode anmeldelser af dem. Tror da lige jeg kigger nærmere efter det! 


Men kvaliteten på dem og rationel? Gode nok? Kunne være man skulle starte vil og køre ned til Herning og kigge! 

Prisen på deres hjemmeside, er den til forhandling efterfølgende eller? 😊

Hej OleA87

Jeg ved ikke hvordan du har indhentet tilbudet fra rationel, men mange byggemarkeder har ofte 30-40% på disse vinduer. Så måske kan de presses i prisen på den måde

AF ren nysgerrighed: Hvordan er dit hus isoleret ? Jeg tænker på om 3-lags thermo ruder kan betale sig i forhold til 2 lags? Eller du bor måske tæt på en larmende vej eller lignende ?

http://www.bedst-billigst.dk plejer at være billige, men jeg kender ikke selv kvaliteten. 

Ved godt 3 lags ikke kan svare sig. Dog tænker jeg på den dag man evt skal sælge. Så er det trodsalt bedre med 3 lags end 2 lags? Og prisforskellen er ca 10%. Der vil jeg gerne give 😊 og ja bor tæt på en vej hvor man må køre 70 kmt 😊 

Det er et typisk 70er hus med tilhørende isolering. Dog er der ekstra på loftet 😊 

OleA87 skrev den 05-12-2017 10:45:38

Kan da godt se de er NOGET billigere der? Hvordan er kvaliteten? Tjekkede også trust pilot der var godt nok mange gode anmeldelser af dem. Tror da lige jeg kigger nærmere efter det! 


Men kvaliteten på dem og rationel? Gode nok? Kunne være man skulle starte vil og køre ned til Herning og kigge! 

Prisen på deres hjemmeside, er den til forhandling efterfølgende eller? 😊

 

OleA87 skrev den 05-12-2017 10:45:38

Kan da godt se de er NOGET billigere der? Hvordan er kvaliteten? Tjekkede også trust pilot der var godt nok mange gode anmeldelser af dem. Tror da lige jeg kigger nærmere efter det! 


Men kvaliteten på dem og rationel? Gode nok? Kunne være man skulle starte vil og køre ned til Herning og kigge! 

Prisen på deres hjemmeside, er den til forhandling efterfølgende eller? 😊

 Kvaliteten fejler intet, dog havde vi lidt udfordringer med at træglaslisterne dengang (for 5-6 år siden) var sømmet med for små stifter, hvilket resulterede i at de kunne finde på at gabe lidt forneden. Idag er virksomheden gået over til alu-glaslister. Tja.. ud over webshop rabatten, fik vi yderlig 10% kontantrabat husker jeg. 

Ps. Mener de giver 10 års garanti på deres produkter.

Pps. Vores lille hus 108 bolig m2 er rimelig godt isoleret (gulv 100 mm, mur 100 mm, loft 400 mm) vi bruger ca. 3,5 t træpiller årligt. 

Annonce

Hvis prisforskellen kun er 10%, kan jeg sagtens forstå at du hellere vil have 3 lags

Jeg troede de var markant(25-30%) dyrere.


OleA87 skrev den 05-12-2017 11:35:45

Ved godt 3 lags ikke kan svare sig. Dog tænker jeg på den dag man evt skal sælge. Så er det trodsalt bedre med 3 lags end 2 lags? Og prisforskellen er ca 10%. Der vil jeg gerne give 😊 og ja bor tæt på en vej hvor man må køre 70 kmt 😊 

Det er et typisk 70er hus med tilhørende isolering. Dog er der ekstra på loftet 😊 

 Hvis du påtænker 3-lags termoruder, må du vist accept. en breddere karm tykkelse. og vinduer samt døre bliver også en hel del tungere i det.

Altså ved unik funkis er 3 lags vinderne nemlig 116 mm karm.. 


Syntes ikke helt jeg kan finde karm mål inde ved danske vinduer? 😊


Tror jeg giver den et kald 

Hej


Nu fik jeg tastet det hele igennem på danske-vinduer, og prisen for det samme som ved rationel og unikfunkis lyder på 48.100.. Altså 200 kr billigere end Rationel? 


Det er 3 lags og lydglas og ellers de størrelser som jeg skal bruge.


Det er 11 vinduer ialt, med 1 af dem med ventil i. 


4 topstyret 118x117,5

1 topstyret m ventil 118x117,5

4 topstyret 148x117,5

1 topstyret 58x77,5

1 højt vindue med fast i top og bund, og topstyret i midten 57,5x190,5


Syntes da det virker mystisk de ikke er billigere end f.eks Rationel ?


PS kan endda se jeg glemte at vælge frostet glas i det ene med ventilen i, så prisen kommer nok op at ramme præcis det samme som Rationel?  

Du kan også vælge og flytte dem dem de 7mm længere ud mod ydermur, og så bibeholde det indvendige, hvis du da er sikker på du kan demontere de gamle vinduer uden og ødelægge lysninger og vinduesplade? 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis