Hvilket mærke vinduer?

Hej lds 

Jeg står og skal have nye vinduer i mit 70er hus. Dem som er i nu er thermo fra 1988 ca. 

Da jeg havde indbrud og de brækkede 2 vinduer op, har jeg valgt at få skiftet allesammen i 2018.

Der er nyere døre i fra rationel nu. Altså hoveddør samt bryggersdør. Så jeg startede med at få tilbud fra dem. Men der er karmen 123 mm. 

Så fandt jeg unik funkis som har 116 mm karm! Det er ligesom det jeg har nu, så der slipper jeg for en del arbejde med at få det til at passe i dybden. 

Men har aldrig hørt om det mærke? 

Kan I anbefale et mærke? 

Og hvad med priser? Der er tale om 5 vinduer på 118x118 og 4 på 148x118. 1 højt på 58x178 med lille åbne vindue i midten. 1 på 58x73 

Det er 3 lags 3 alu med lyd glas I alle. 

De 2 tilbud er stort set ens fra 2 forskellige producenter? 48300 og 48900 med Moms 

Hej lds  Jeg står og skal have nye vinduer i mit... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OleA87 skrev den 14-12-2017 11:41:53

Ja det var sku billigt for 3 lags.. I træalu. 

Hvad mærke sælger de I bygma? Har ikke en davidsen I nærheden af mig, dog har vi en bygma 😊

Stadig Rationel

Men.. 

Hvad ville folk vælge til en typisk gul murstenshus fra 1973.. 2 eller 3 lags? Man får vel ikke en skid ud af 3 lags I forhold til 2 lags? 😊 

Dog kunne man måske tage 3 lags uden lydglas istedet for 3 lags med lydglas? 

Tænker på energimærke.. Vil det give noget som helst at tage 3 lags fremfor 2 lags på sådan et gammel hus? 

Hej, nu prøvede jeg at få et tilbud fra vinduesgrossisten.dk og damn det vsr billigt! 

11 vinduer 3 lags og lydglas for 33 tusinde! 

Spurgte ind til kvalitet og hvor de var lavet osv. De får produceret i Hviderusland og de mener bestemt kvaliteten er lige så god som rationel 😊 ved godt det skal man jo nok sige som sælger, men af hvad jeg kan læse på trust pilot så er kvaliteten vist i tip.. 

De køre dog også 40% nu her indtil januar, så skal jo også bestille nu her, ellers mener han det falder til ca 30 efterfølgende.. 

Nogen som kender disse vinduer? Skal jeg slå til? 

Jeg ville passe på... har haft en kammerat som satte plastik vinduer i fra Polen det var noget værre lort - de var hver lige eller lukkede ordentlig.

https://dk.trustpilot.com/review/vinduesgrossisten.dk

Folk virker nu ellers ret glade for de vinduer når man læser om det derinde

Har læst alle anmeldelser, og de dårlige er mest transport skader.. Som nok er svære at komme udenom  

Jeg tager op og ser udstillingen her inden jul tror jeg, så må vi se om det ser ordentligt ud  

Men kunne være fedt hvis der var en som havde prøvet at købe derfra! Som kunne komme med personlig erfaring

Så var jeg oppe at kigge, de ser rigtig fine ud! Og ham Lars jeg snakkede med var vældig flink til at forklare om deres produkt og leverandør.

Træet kommer fra Sibirien hvilket gør det hårdere end det normaltvis bruges af de andre producenter som får fra Finland da de vokser langsommere I Sibirien, og kunderne til vinduerne er normaltvis fra Tyskland og Rusland og der sætter de høje krav på udførelsen samt udseende. 

Tror jeg springer på og køber. 

Pris 30,700 inkl levering for alle 11 vinduer.

De kunne også lave karm tykkelsen den jeg ønsker for 8% mere, hvilket jeg nok vil så jeg kan slippe (måske) for at lave alt for meget indvendigt da de er små 8 mm tykkere end det jeg har, pga der er alu udenpå. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis