Hvilket mærke vinduer?

Hej lds 


Jeg står og skal have nye vinduer i mit 70er hus. Dem som er i nu er thermo fra 1988 ca. 

Da jeg havde indbrud og de brækkede 2 vinduer op, har jeg valgt at få skiftet allesammen i 2018.


Der er nyere døre i fra rationel nu. Altså hoveddør samt bryggersdør. Så jeg startede med at få tilbud fra dem. Men der er karmen 123 mm. 


Så fandt jeg unik funkis som har 116 mm karm! Det er ligesom det jeg har nu, så der slipper jeg for en del arbejde med at få det til at passe i dybden. 


Men har aldrig hørt om det mærke? 


Kan I anbefale et mærke? 


Og hvad med priser? Der er tale om 5 vinduer på 118x118 og 4 på 148x118. 1 højt på 58x178 med lille åbne vindue i midten. 1 på 58x73 


Det er 3 lags 3 alu med lyd glas I alle. 


De 2 tilbud er stort set ens fra 2 forskellige producenter? 48300 og 48900 med Moms 

Hej lds  Jeg står og skal have nye vinduer i mit... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det tænker jeg også godt man kan. Men der er en træer ovenpå vores vægge, som også går ovenpå vinduerne. De flugter nu med vinduet. Ellers vil vinduet gå udenfor denne. Tænker ikke det er så smart ang råd og lign? Der er godt nok udhæng på taget osv. Men alligevel? 😊

Gå ind på DVK; Dansk Vindues kontrol- en kontrol og kvalitets organisation, godt nok stiftet af producenterne, men som jeg har forstået-et fælles minimumskrav til vinduesfabrikation- med det formål at aflive noget af det "Sørøverrygte", branchen fik i 70-80'erne med alt alt for dårligt træ/Kvalitet. Hvis firmaet ikke findes i den organisation, så hold fingrende og i særdeleshed pengene langt væk. Vinduesproduktion i dag er i gennemskuelige kvalitetsklasser, og økonomien hænger generelt sammen med kvaliteten- Se dig for og du får præcist det, du betaler for, og generelt er specialmål/karmbredde intet fordyrende led-udover discountfabrikanter. Egen erfaring med 30år på bagen som proff


BSN

Når man i dag bruger styret ventilation for at holde energirammen-hvad skal vi så med biob-ventiler,som er et analogt islæt i en digitalt og udmålt ventilationsløsning-Tjek fabrikanternes løsningsforslag,i særdeleshed ventilationsdelen- Biob- ventiler tilhører gruppen "Naturlig Ventilation" dvs den del af ventilationen, som din indregulering går i sort af,og som registreres somutætheder i systemet-Selvklart-er det et ældre,og måske bevaringsværdigt hus, hvor der ikke findes "intelligent" ventilation, er det helt fint med inbyggede utætheder, der fungerer som vinden blæser.


BSN

Hej Ulrik


Og den pris du siger er det med moms?? 


Jeg har 9 i std mål og 1 lille, samt et specielt med fast i top og bund, og åbnes i midten  


Prisen er 48300 i træ alu 3 lags med lydglas Syntes også det lyder mega dyrt.. 


Men hvordan kan jeg presse prisen ? Priserne er jo ca det samme lige meget hvor jeg forhøre mig? Unikfunkis 48900, danske vinduer ca samme pris.. Dog med 2 lags og lydglas koster de 35000  

Vi har udskiftet alle vinduer og dyre  i vores 177kvm hus og etableret nye vinduespartier fra sparvinduer. Billigt og god kvalitet. De har en simulator, som du kan lave beregninger på



kh. hilsen Mr. GDS 0

Vi har udskiftet alle vinduer og dyre  i vores 177kvm hus og etableret nye vinduespartier fra sparvinduer. Billigt og god kvalitet. De har en simulator, som du kan lave beregninger på



kh. hilsen Mr. GDS 0
OleA87 skrev den 06-12-2017 11:54:04

Hej Ulrik


Og den pris du siger er det med moms?? 


Jeg har 9 i std mål og 1 lille, samt et specielt med fast i top og bund, og åbnes i midten  


Prisen er 48300 i træ alu 3 lags med lydglas Syntes også det lyder mega dyrt.. 


Men hvordan kan jeg presse prisen ? Priserne er jo ca det samme lige meget hvor jeg forhøre mig? Unikfunkis 48900, danske vinduer ca samme pris.. Dog med 2 lags og lydglas koster de 35000  

 Altså jeg har købt for ca 100000kr vinduer i bygma alu/træ 3 lags. Og jeg betalte ca 3000kr for et vindue der var 140x120cm ca. gulv til loft er en hel anden pris.

Men gå mellem davidsen og bygma og spørg efter priser og kør dem op mod hinanden. Nu kendte jeg en sælger som lovede mig en skarp pris da jeg har haft købt ind til den helt store omgang.

Ja det var sku billigt for 3 lags.. I træalu. 


Hvad mærke sælger de I bygma? Har ikke en davidsen I nærheden af mig, dog har vi en bygma 😊

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis