Toppen af skorstenen? Vandkanten 109 04-12-2017 19:33 Jeg har fået sat skorsten op og ved at der ikke er monteret noget "udstyr"/låg på toppen af skorstenen.Hvad slags udstyr kan man få og hvilken funktioner har de?Hvad vil I anbefale? Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Rantzau 4690 2970 04-12-2017 20:45 Ingenting - er skorstenen konstrueret korrekt er der intet problem med træk.Hvad skal skorstenen bruges til?
Vandkanten Trådstarter 109 04-12-2017 21:15 Det er blot til een brændeovn. Den brænder fint ingen problemer der.Men tænkte på om man skulle ha noget mod regn eller mod fugle ? Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ev elmand 30533 7480 04-12-2017 22:17 Hvis man har / får problemer med fugle ( alliker ) der vil bygge rede i skorstenen, så kan man sætte en allike rist på toppen. Der skal naturligvis være de lovpligtige trin, så skorstens fejer kan komme sikkert op for at feje skorstenen. Men ellers ingenting hvis det trækker ok. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
karl smart 2276 2600/2700 04-12-2017 22:30 Hvis det er en stålskorsten som du har fået sat op , så er det normalt at afslutte med en hætte oppe i toppen , så det ikke regner ned . Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......