Toppen af skorstenen?

Jeg har fået sat skorsten op og ved at der ikke er monteret noget "udstyr"/låg på toppen af skorstenen.

Hvad slags udstyr kan man få og hvilken funktioner har de?

Hvad vil I anbefale? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingenting - er skorstenen konstrueret korrekt er der intet problem med træk.

Hvad skal skorstenen bruges til?

Det er blot til een brændeovn. Den brænder fint ingen problemer der.

Men tænkte på om man skulle ha noget mod regn eller mod fugle ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis man har / får  problemer med fugle ( alliker ) der vil bygge rede i skorstenen, så kan man sætte en allike rist på toppen. 

Der skal naturligvis være de lovpligtige trin, så skorstens fejer kan komme sikkert op for at feje skorstenen. 

Men ellers ingenting hvis det trækker ok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis det er en stålskorsten som du har fået sat op , så er det normalt at afslutte med en hætte oppe i toppen , så det ikke regner ned .


Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis