Jord i et rackskab

Hej alle

Jeg har et rackskab, hvortil der er trukket et 1g6mm2 jordkabel, som er fastgjort med kabelsko til plinten (tror jeg det hedder) i bunden af skabet. Hertil kommer der ligeledes en 1g2,5mm2 fra stikkontakten som forsyner enheder i rackskabet. 

Der er ligeledes mulighed for jord 2 steder i toppen af skabet, ét sted yderligere i bunden, i hver side af skabet og i døren. 

Jeg kan læse at jeg, for at have en korrekt opsætning, skal have trukket jord fra top, bund (etableret), begge sider og døren i skabet, men det kniber med at finde vejledninger. Ligeledes fra det Actassi patchpanel som er monteret i skabet (hvori der er sat skærmede kabler), som ikke er jordet i dag. Jeg har fået afvide, at det er fuldt ud lovligt at jeg gør det selv  

Mit spørgsmål er følgende: Skal der benyttes 6mm2 fra alle steder i skabet og føres frem dertil hvor jordkablet, som går i tavlen, er monteret? Eller må det godt være 2,5mm2? Det er trods alt lettere tilgængeligt og billigere. Er der i øvrigt enighed om, at jeg godt må gøre det selv? 

Hej alle Jeg har et rackskab, hvortil der er... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, så er skærmen forbundet til jordforbindelsen, som bruges til beskyttelse mod farlig spænding.


fase

Super. Tak for svaret. Det er meget værdsat. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis