tænd/sluk ur

hej

på vores udendørs jule belysning har monteret et jem og fix tænd/sluk ur, men når det er sat til at være slukket er der en lille bitte smule lys i dioderne ?? er uret for billigt eller skal det bare være sådan ??


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det "skal" være såden. Krybestrømmen får dine lysdioder til at lyse svagt, selvom uret er slukket. Der skal ikke så meget til, før at de vil lyse svagt. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det skal ikke være sådan , jeg har selv 3 T/S ure fra jem og fix til 10 kr stykket som styrer ledlyskæder og når de er slukket , er de slukket , nu er det vel S/T ure der er godkendt til udendørs brug IP 44 du bruger........... 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Vend stikproppen, hvis den er uden jordben... det kan skyldes at du afbryder nullen op ikke fasen  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

mit tænd og sluk ur sidder indenfor !

vil prøve at vende uret i morgen


Det har ingen betydning , at vende stikpropen da der er en transformator i den der giver typisk 31 volt til led lyskæden.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

hvordan skal jeg så vende strømmen ?



Hvis din stikprop er med 2 ben, tager du den ud og vender den om.
Så det højre ben (der før sad i hullet til højre) kommer i hullet til venstre   
Hvis der er jordben (3 ben) så kan du ikke vende den.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Er der overhovedet en omformer/strømforsyning på stikket til din LED-Lyskæde, eller kører den ren 230V?

Jeg har nogle af disse   https://www.harald-nyborg.dk/p4948/...-udendoers som er til 230V og uden omformer/strømforsyning - og de slukker aldrig helt, men lyser svagt. Uanset hvordan stikket vendes 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

har haft samme "problem".  med en ganske almindelig afbryder. Problemet var at afbryderen var lavet med en lille lampe der lyste svagt naar der var slukket, saa man kunne finde den om natten. Den lille lampe gav nok laekstroem til at holde lysdioderne taendt med svagt lys.

Det gode er at stroemforbruget er saa lille at det ikke kan ses paa din elregning

Har du ogsaa svagt lys i dit kontaktur?


Karsten
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis