Flisesnor

Hej,

Jeg skal til at sætte fliser på væggen 30x30 med fuge på 10mm.

Kan det være rigtigt, at man ikke kan købe flisesnor på 10mm ?

Det er måske nemmere med flisekryds... dem kan man nemlig godt købe.



Thomas
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Flisekryds synes jeg virker fint....

Det var en meget bred fuge, er der en speciel grund til denne bredde ?

Normalt vil jeg mene en ca. 5 mm fuge ville være passende til den størrelse flise.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvorfor kan du ikke købe flisesnor på 10 mm Det er nok fordi der er ikke noget der kan komme i tanker om at sætte fliser op med så stor en fuge. Det er meget upraktisk idet du ikke kan få fugen til at ligge pænt højt i forhold til fliseoverflade. 

Men ellers før man havde alt det med flisesnor og kryds kunne murere også sætte fliser op. Man havde en kasse 3" eller 4" søm som blev lagt imellem fliser (sådan næsten vandret ) for at holde afstand til næste dag. 

Så du kunne jo også købe dig nogle 10 mm lister, adskille trætøjklemmer eller andet der passer i højden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg synes det er pænest med 10mm.... ser godt ud med rustikke fliser og Lip's rustikke klinkefuge.... Flisekanterne er ikke knivskarpe og lige, så fugen flyder lidt ud sammen med flisen... dette har jeg i hele huset, både gulve + vægge... men nu laver jeg selv flisearb. i kælderen, det er faktisk ikke så svært endda... :-)


Thomas

Hvis man kan købe flisekryds på 10mm, som jeg har brugt til gulvet, hvorfor så ikke flisesnor... kan man bruge 2 x 5mm snor og lægge ovenpå hinanden ?


Thomas

Med rustikke fliser og flisekryds beder du om problemer uanset fugebredden. Brug eventuelt flagsnor som kan justeres undervejs.

Fugebredden på rustikke fliser virker bredere efter fugning, så rådet må være at gå ned i fugebredde ved en flisestørrelse på 30x30cm.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

På gulve i hele kælderen er fliser 15x15 med fugebredde på 10mm.

I badeværelser ovenpå er fliser 10x10 med fugebredde 10mm.

Hvorfor skal jeg så gå ned i fugebredde, når det er 30x30 på den væg jeg skal igang med nu ?


Thomas

Er det samme fliser?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

nej...


Thomas

Kan du sætte billeder ind?

Med rustikke fliser af forskellig art og størrelse, kan du ikke umiddelbar vælge samme fugebredde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Havde tænkt at bruge disse...


Thomas
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis