Udregn ampere (Bitcoins)

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger  bruger 1300 watt, og 13 volt, også prøver at udregne ampærene så bliver det til 100 ampære per apparat, i alt 2000 ampære for at køre alle 20 apparater.

Her er hvordan jeg har regnet det ud 1300/13 = 100 * 20 = 2000 ampære

Der må være noget galt med regnestykket men ved ikke hvad, kan i hjælpe mig ?

Her er oplysninger om apparatet :

DC Voltage

12.15V

Rated Current
(220V input)

133A

Rated Current
(110V input)

100A

Rated Power
(220V input)

1600W

Rated Power
(110V input)

1200W

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg antager at den totale tavshed betyder at der ikke er nogen der ved hvor de der luftige "matador penge" aka bitcoin som man miner, kan veksles til rigtige penge og hvor de så fald kommer fra , hvem betaler , for nogen må jo betale .


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Som skrevet handles de på en børs...

De coins man selv miner ryger ind i ens digitale pung, som man så kan bruge når man sælger sine coins på børsen.

Ja bitcoins kommer ud af den blå luft, men tildeles en miner for det stykke arbejde den har gjort med at udregne en stump kode.

Det totale antal af bitcoins er forudbestemt, men sværhedsgraden i at mine dem stiger eksponentielt efterhånden som der bliver uddelt flere.

Det svarer lidt til at du har en guldmine hvor du graver dem fri, der er kun det guld der nu engang er, og det bliver sværere og sværere at finde til sidst. 

Derfor stiger kursen også på guldet, da der skal lægges mere arbejde i at udvinde det sidste.

Så længe nogen efterspørger det. 

Det guld du finder kan du så sælge på en guldbørs, til folk der efterspørger guld.


Elektronikteknikeren

Sven Høst: Du skal jo ligesom læse de svar der kommer ! ! f.eks gregeren 3/12kl. 11.34

Ja det ligner faktisk på mange måder guld og diamant gravning. Hvem siger f.eks. at guld og diamanter overhovedet har en værdi. Ja det siger de som køber dem/ de damer dronninger o.s.v. der synes at de ikke kan leve uden. Men ellers har det ikke større værdi som så meget andet hvis man skærer ind til praktisk anvendelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad sker der når det ikke længere er rentabelt at mine? Så falder hele systemet vel fra hinanden fordi der ikke er nogen til at udregne de SHA256 nøgler der skal til for at hele block chain konceptet fungerer. Eller er der tænkt en løsning ind for dette?

Edit: måske vil det blot få transaction fees til at øges tilsvarende så det stadigvæk kan betale sig at stille computer kraft til rådighed.

Kort og godt , det er varm luft , i et korthus , der falder sammen , når de kolde bagmænd har scoret kassen , og masser af godtroende mennesker som trådstarter , står måske med en formue i papir bitcoin som ingen vil have noget at gøre med .

Vi lever i et frit land og folk vil jo gerne snydes og bedrages når der er udsigt til gratis penge , på det punkt er der intet nyt , man bliver forblindet af de åbenbart hurtige penge der bare ligger og venter på at blive samlet op , alt fornuft forsvinder i grådighedens tegn.

Det minder noget om pyramidespil , hvor der også loves guld og grønne skove , folk bliver aldrig klogere.


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Annonce
Svend Høst skrev den 03-12-2017 16:55:36

Kort og godt , det er varm luft , i et korthus , der falder sammen , når de kolde bagmænd har scoret kassen , og masser af godtroende mennesker som trådstarter , står måske med en formue i papir bitcoin som ingen vil have noget at gøre med .

Vi lever i et frit land og folk vil jo gerne snydes og bedrages når der er udsigt til gratis penge , på det punkt er der intet nyt , man bliver forblindet af de åbenbart hurtige penge der bare ligger og venter på at blive samlet op , alt fornuft forsvinder i grådighedens tegn.

Det minder noget om pyramidespil , hvor der også loves guld og grønne skove , folk bliver aldrig klogere.

Tjoh, nogen må jo tabe så andre kan blive rige.

For nogle går det godt, for andre ikke, sådan er det jo med investeringer...

Der sidder jo også nogle bagmænd og tjener penge på at vi accepterer at betale alt for høje bidragssatser og bankrenter...hvad godt det bidrager til samfundet har jeg længe prøvet at finde et svar på...


Elektronikteknikeren

Når nu vi har "ødelagt" miner tråden. 

Det er sikkert til dels dig selv der tjener på bidrags satser og bankrenter. mange af pengene ender i pensions investerings foreninger. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja alt imens jeg sidde og brokker mig over et for lavt afkast😆


Elektronikteknikeren

Hvordan står projektet til? Jeg overvejer selv at starte et lille miningrig op, men er usikker på om det stadig kan betale sig? Min arbejdsplads tilbyder de ansatte at bruge deres overskudsstrøm og jeg ved der er en del, så strømforbruger behøver jeg ikke tænke på. Det burde vel sige noget, da jeg umiddelbart kan læse mig frem til, at dette er en største udgift i forbindelse med at mine bitcoins?

På den anden side har jeg overvejet at smide mine penge i bitcoins gennem https://coinbox.dk, så undgår jeg alt besværet med at opsætte rigs og vedligeholde det. Hvad har i andre gjort og nogen der er "tungt" inde i bitcoins?

Det kan bestemt betale sig hvis du får gratis strøm.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis