Hvordan afslutter Yousee fysisk en (kabel)bredbånds-installation?

Vi skal til at renovere et par stuer, i vores fritidsbolig (et ældre murstens-hus). Vi har p.t. ingen internet eller tv i huset, men på et tidspunkt skal vi givetvis ha' dette leveret fra Yousee.

I forbindelse med indfræsning af kabler, indstallationsrør og indmuring af nye (el/stik)kontakter vil jeg gerne, allerede nu, gøre klar til en fremtidig Yousee-installation. Men hvordan gør jeg det bedst?

Hvor tykt et kabel lægger Yousee ind "ude fra vejen" - igennem muren (mursten) og hvordan afslutter Yousee den indvendige fysiske installation - altså dér hvor Homeboxen skal tilsluttes?

Kan jeg simpelt, gøre det klar med en alm. grøn indmurings-dåse (størrelse 1½), hvor kablet så kan komme ind "bag fra" ude fra vejen, hvis i forstår ...     

Skal Yousee selv ind med en "fysisk enhed" inden Homeboxen?



mvh  Jan

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der afsluttes i 1,5 modul dåse så du kan godt bruge en indmuringsdåse med et tomrør. Kablet er ca. samme tykkelse som et almindeligt 3 x 1,5mm2 installatioskabel.


Elektronikteknikeren

Nej det er coax, dvs et antenne kabel.

Der sidder formentlig f-connector i panelet fra Yousee. Der kables direkte fra dette panel over i din bredbåndsboks.


Elektronikteknikeren

Kabeltypen afhænger af hvilken forbindelse du ønsker/får leveret. Hvis det er fiber, så indføres det som en lysleder, der omformes til en RJ45 forbindelse i en elektronikboks. Hvis det er en konventionel telefonledning indføres det som 1 eller to parsnoede ledninger og afsluttes i noget, der ligner RJ45. Kun hvis det er en TV-installation indføres det som et coax-kabel.

Det er vist kun TDC, der kan levere bredbånd via kabel-TV-stik og via DSL. De fleste (af dem jeg kender her) leverer kun bredbånd via DSL eller fiber.

Nej det er kun Yousee, og i andre områder Stofa, jeg ved ikke om der er flere.

TDC leverede udelukkende DSL og Yousee leverede udelukkende coax, før de blev slået sammen til at hedde Yousee for private, og dækker således nu alle produkterne.


Elektronikteknikeren

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du vil vælge Yousee? Der findes en del billigere løsninger (ifølge netkablet.dk), men det er måske de eneste der leverer i dit område? Yousee er jo TDC, og deres kabler bruges også af flere af de billigere selskaber som Hiper og Kviknet fx...

De er de eneste i området (Langeland).


mvh  Jan

du kan måske få skywire de dækker det meste af Langeland

se her: skywire

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis