Skift af glaskeramisk plade

Er der nogle som har erfaring med ovennævnte. Vi havde et lille uheld i dag, hvor en rist blev tabt på komfuret, og det havde det slet ikke godt af :-( . Pladen flækkede; men vi kunne heldigvis benytte de bagerste blus.

Kan man få sådan en ny plade som reservedel, og er den til at skifte selv.


Mvh. Troels

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når det er et komfur vil jeg tro det kan lade sig gøre. Ligesom ovnlågen  også kan. Har selv skiftet et par af "pladerne" på vores og der kan glaspladen også skiftes.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for jeres forslag. Desværre er der ingen af de nævnte steder, som har til vores model. Det har jo nok noget med alderen at gøre (15-20 år) 🤔.

Så det ender nok med en fælles julegave.

Når det nu ender med en fælles julegave, var det måske en ide at skifte til induktionsplade. Det regulerer hurtigt, men kræver at kogegrejets bund er magnetisk. 

Hvis du ikke kan få kogepladen som reservedel, kunne du måske købe en kogeplade og bruge den som erstatning. Det kræver lidt snilde og teknisk indsigt for at det lykkes, men til er kogeplade og ovn bare to sammenbyggede enheder.

Det allernemmeste ville jo være at spørge fabrikanten, om der er en mulighed for en reservedel, som formentlig vil bestå af kogepladedelen.


fase

Du har endnu ikke givet os navnet og typen på komfuret, så der har jo ikke været nogen hjælp den vej. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Godt er der noget der hedder nedskrivning på alder, men din glas/kummeforsikring dækker


 

@ev elmand - det er et Voss 49470. 

@S. Fabrin - Og jeg har lige hørt fra Voss/ Electrolux, den føres ikke mere og er ikke på lager.

@uldal - ja den er afskrevet, bare ærgerligt alligevel. Og desværre ingen glas/ kummeforsikring, har jeg konstateret. Nu kalder de den en " straksskade " 🤥

@ ev elmand - Nej desværre. Vores er med aluramme på kanterne, og den er ikke vinklet ind over.

@ ev elmand - Det var alligevel en hjælp du gav. Jeg kiggede videre, og der var det: Voss komfur Det er desværre lidt langt fra Nykøbing F.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis