180mm hulsav eller diamantbor

Jeg skal ha boret et par huller Ø180mm i gennem en gasbeton mur.

Jeg har søgt en del på nettet, men har kun fundet en enkelt "helt almindeligt" hulsav til 477kr

og jeg er ikke sikker på om det hulder til mere en et enkelt hul?

Jeg kan se at Harald Nyborg sælger Mitsutomo diamant hulsavsæt m 4 bor, div adaptere mm for 999kr det virker jo billigt der er dog ikke lige den størrelse jeg skal bruge.

Er der nogen der kender til steder hvor man kam købe et "billigt" bor? det behøver ikke at være verdensklasse kvalitet da det kun skal bore og kun bruges 4 gange.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ingen sag at bore en række 10 - 12 mm huller rundt i en cirkel når det drejer sig om gasbeton. Og det lader sig ganske let banke ud med en fladmejsel. 

Skal du køre med så stor en diamant bor skal du have boremaskine der er fastgjort på stativ og hele molevitten. Det kan leje i udlejnings firmaer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der fås også mur-klinger til en bajonetsav, hvis du har sådan en.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ligner du skal have alvet ventilations huller, så er der jo en fin ramme på begge sider af muren, og det er derfor ikke noget problem at gøre som ev-elmand foreslår. Den løsningsmodel bakker jeg op om.


 

Du kan få pro fit bor ved AO, prisen kender jeg ikke, men vi bruger selv noget ligene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis