Electrolux EWF168540W tager ikke skyllemiddel

Har i weekenden kigget på min Electrolux EWF188540W som i et par uger ikke har brugt skyllemiddel under vask. 

Troede først at det var en af de 2 magnetventiler som var defekt, men den ene bruges under forvask, den anden under vask. De åbner på skift som de skal.

Så forventede jeg det var et tilstoppet hul i brusepladen, men den har også været helt ude, renset med både vand og trykluft.

Som jeg forstår kanalerne i brusepladen, så sprøjter hhv vask og forvask på skrå, dvs til modsatte kammer af hvor studsen sidder. Kanalen til skyllemiddel sidder i midten, så kan kun se at det kan virke ved at begge magnetventiler åbner samtidig, da begge skyder på skrå vil de hvis begge er åbne samtidig give en stråler som løber lige ud, er dette rigtigt forstået eller er der noget jeg overser?

Hvis det virker som jeg forventer og når begge ventiler kan åbnes enkeltvis, er det så styringen som er defekt?

Ja, jeg ved godt at det er godt for miljøet at den ikke bruger skyllemiddel, men vil gerne selv bestemme hvornår den skal køre uden skyllemiddel ;-)

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis