Skiftning af ventilhus-aftapning of påfyldning

Hej med jer!

Jeg vil gerne skifte ventilerne til et par radiatorer, og mine spørgsmål er, hvad er trinene til tømning og påfyldning af gasfyret med vand.
Jeg nævner, at de nye ventiler matcher den nødvendige længde af røret, så det er kun problemet med at få vandet ud og ind i anlægget.
Gaskedlen er en Bosch Condens 5000W
Jeg vedhæfter et billede med rørene, der kommer ud af kedlen.(bare siger til hvis det er brug for et andet billede).

På forhånd mange tak!


Catalin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du afbryder strømmen til fyret og cirkulationspumpen. Dernæst åbner du for den ventil, hvor du fylder vand på anlægget (billedet af anlægget kan i øjeblikket ikke forstørres). På den radiator, hvor ventilen skal skiftes, åbner du for luftskruen, så vandet kan løbe ud til et niveau under ventilen. Derefter skifter du ventilen og lukker for luftskruen. Nu fylder du vand på anlægget og udlufter radiatoren og fylder evt. mere vand på anlægget til omkring/lidt under 2 bar og tænder for fyr og cirkulationspumpe. Hvis du skal skifte flere ventiler, gør du selvfølgelig på samme tid, inden du fylder vand på og lufter radiatorerne ud.


fase

Tusind tak for svaret! Jeg prøver idag .Bare for at være sikke, er røret hvor jeg tømmer vandet fra det samme med det, hvor jeg skal fylde det med?

I brugervejledning det står at det er både for aftapning og påfyldning.


Catalin

Ja, det er samme rør. Så god fornøjelse med projektet.


fase

Som en note vil jeg nævne at påfyldning også er en vandhane i den anden ende, så husk at den skal være lukket inden du skruer slangen af og det færdige tryk helst  ikke må være højere end 1.5bar.(bare en god huskeregl).

Husk at lufte rigeligt ud og genopfyld inden du starter pumpen.


it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis