Nye Dannebrogsvinduer

Hej

Vi har et par dannebrogsvinduer som virkelig trænger til at bliver skiftet ud. 

Det er jo dejligt nemt at bestille nye vinduer på nettet. Det har vi tidligere gjort til vores veranda, hvor prisen var mere afgørende. 

Men når det drejer sig som vinduer til vores hus, vægter kvalitet noget mere. 

Når man bestiller på nettet er det ikke nemt at gennemskue kvaliteten. 

Er det noget af jer der har gode eller dårlige erfaringer med de forskellige producenter/forhandlere af vinduer?

Valget er faldet på vinduer af fyrretræ både ude og inde. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I 2006 fik jeg Danebrogsvinduer til hele hytten fra Bøvlingbjerg maskinsnedkeri. Det har jeg ikke fortrudt.  Det var både med 4 ruder og 6 ruder alle med termoruder. Konen ville ikke have med koblede forsats ruder " det giver dobbelt så meget vindues pudsning. 

Det vægtede højt i min vurdering dengang at de var godkendt til at levere til renovering på fredede bygninger. Desuden brugte de kernetræ i bunden af vinduer og behandlingen er linolie maling som man gjorde dengang vinduer kunne holde i "hundrede år"

De hedder linolie vinduet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej.

Husk at vinduerne skal overholde kravende i forhold til redningsåbningernes størrelse. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Det med redningsåbning er der en løsning på på disse vinduer. På 1. sal er der 1 af posterne der "sidder løs" med et låsebeslag.

Men det er vel ikke et krav i stueetage. 

Hej tak for svar. Jeg tror Linolie vinduerne er lidt overkill til vores hus, det er trods alt kun fra 1924. Men fine ser de ud. :-)

Jeg tænker mere nogle standart dannebrogsvinduer, i en fornuftig kvalitet. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Mit hus er fra 1916 så der er ikke så meget forskel. Det er kun det de laver så jeg tror ikke de er væsentlig dyrere end andre.

Annonce

Er der det?? Det undersøgte jeg ret meget i 2006 og synes ikke det var tilfældet.  Det skulle vist bare svare til standarden da huset blev bygget. Og der er noget med 2 døre i et rum o.s.v. 

Vinduer er så store at man sagtens kan komme ud ( hvis der er ild i røven), men bliver ikke helt ud 50 cm brede

Merprisen for redningsåbninger er beskeden, så snyd ikke her. Er ret sikker på at der skal være redningsåbninger når vinduer skiftes.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også