Ny garage/carport med skur samt indkørsel

Godaften 

Vi har overtaget ét dejligt 70'er hus og til foråret skal vi i gang med det udvendige. Jeg er lidt på bar bund med hvordan jeg lige skal gribe det an og hvad vores behov egentligt er. 

Vi vil gerne have en væghængt  dobbelt carport/garage. Derudover skal vi bruge et godt skur med plads til opbevaring af haveredskaber, cykler, barnevogn, værktøj, ekstra stole mv. Tænker umiddelbart isoleret. 

Kunne det være en ide med et ekstra "grov skur"  til plæneklipper, trillebør mv. Eller vil det være lidt frås? Hvad har I andre? Hvis pengene ikke var problem kunne det være fedt med både isoleret garage og skur. Men vi har vidst ikke behovet der retfærdigør en isoleret garage. Kan man evt. gøre garage klar  så det kan isoleres senere? Vi har totalt  6 m i bredden og 14 m i længden at gøre godt med. 

Desuden skal vi have lavet indkørsel. Vil det være billigst at bruge samme belægning til carport/garage/skur eller vil det være bedre med noget af det støbt? Jeg er også i tvivl om hvilken rækkefølge de forskellige ting gøres mest hensigtsmæssigt. 

Som I kan høre er der mange tanker. Håber I kan hjælpe mig med at spore mig lidt ind på mit behov udefra jeres erfaringer.

HELP 😄



Ydur
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg byggede for nogle år siden 50m2 carport og isoleret skur (ca. 25m2 til hver) og skuret blev så fint, at jeg efterfølgende byggede et uisoleret skur på 9m2 til trillebør, haveredskaber, m.v. Om vinteren kunne havemøbler og ungernes udendørs "legetøj" opmagasineres der. 

Man kan (næsten) aldrig få for meget plads!   

Mit isoleret skur er bygget op af vores hus. De øvrige vægge, samt loft er isoleret med 100mm isolering. Der er ikke isolering i gulvet, som består af samme fliser som resten af indkørslen. Jeg har aldrig oplevet frost i skuret. Sodavand, m.v. Kan fint opbevares hele vinteren uden at fryse. Skuret er bygget på nordsiden af vores hus. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis