Nyt Gulv i 70’er hus

Hej jeg er igang med at istandsætte et værelse i mit hus

(Paracelhus fra 1973)

Jeg skulle til at lægge nyt gulv men opdagede at der lugtede lidt af kælder fra kanten af gulvspånen. Jeg pillede den ene plade af for at se om der var fugtigt, der var ikk meget at komme efter men der var lidt mod ydermuren.

Gulvet er et par spånplader på der lægger på strøer som lægger på fliser/sten 

Mellem fliserne lægger isolering altså under strøerne, det vil sige der er luft mellem isolering og spånplader. 

Nu er mit spørgsmål skal/kan jeg gøre noget for at undgå fugt? 

Skal der mere isolering?

I kanten af spånen føles det som der kommer en brise, er det for at luften kan cirkulere eller skal det lukkes ?

Hej jeg er igang med at istandsætte et værelse i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Men hvor ikke bygge det op som et flydende gulv med EPS, dampspærre som tætnes mod gulvlister, gulvspån, gulvpap/filt og klikgulv?


Elektronikteknikeren

Hmm der kan være flere årsager til fugten 

Det kan have være den egeføj som kravlede op af hjørnet, den fjernede jeg da vi overtog huset i foråret

Brønden til nedløbsrøret var os stoppet lidt til men det har jeg også fikset i foråret.

Også er der trukket en telefonledning hvor hullet er en del større end ledningen.

Den sidste mulighed kan vel være kuldebro ved soklen.


Efeu laver kun skade på fuger, regnvandsbrønd kan være stor årsag til fugtproblemer. Hold dem endelig rene. Regnvand op ad en sokkel, der sikkert ikke er pudset længere ned end til jordhøjde, trænger let ind. Hullet efter tlf ledning må du forsegle.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis