Tilskæring af trapez-tagplader

Hejsa !

Jeg er ved at bygge nyt cykelskur, og har i den forbindelse opdaget, hvorfor der lå tagpap på det gamle.....
Hvad pokker bruger jeg til at skære i de klare plast-trapez-plader ?!?!? Det er jo som at skære i knækbrød med en sløv kniv..

Håber der er en der kan hjælpe...

MVH

Dennis Larsen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug en vinkelsliber.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er jeg i tvivl Thomas hvorfor du henviser til denne side - er det på grund af mit enormt gode indlæg smile eller dit enormt besværlige indlæg biggrin

Kærlig hilsen - ja, i hvertfald venlig hilsen JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej..

Det var nu begge...dog mest mit wink biggrin tongue

Det var nu mest fordi emnet var omtalt tidligere..

Mvh
ThomasB - ja, ihvertfald kærlig hilsen ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 02-05-2002).]
Annonce
Har lige skåret trapezplader med en vinkelsliber. Lagde palderne på en spånplade. Resultatet var rigtig godt.
Det rigtige værktøj til at skære i trapez plade er en Nipler. Være opmærksom på at hvis du bruger en vinkelsliber kan du ødelægge den belægning det er på pladen da den bliver udsat for stor varme når du skærer i pladen.

Holmgren
Hej Holmgren.

Hvad er en Nipler?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej

I dette tilfælde er der tale om klare (PVC)trapezplader, og en nipler dur ikke til dette da den er beregnet til metal.
Det korrekte værktøj er enten forsigtig med en nedstryger, eller vinkelsliber (gerne hele stakken på en gang)

Mvh
Orla Nautrup

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 07-05-2002).]
Ja mon ikke de plader er skåret for længe siden.

Men jeg har idag med held skåret trapezplader med sådan en:





Jeg kørte stille og roligt med boremaskinen i bakgear da saven ellers tager alt for meget fat.
Bare et lille råd hvis nogen skulle stå med et sådan problem.

Mvh






Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis