Montering af cirkulationspumpe

Jeg har en GAMMEL cirkulationspunpe, som jeg overvejer at skifte. I forhold til de nye punper er der dog den væsentlige forskel, at den gamle er monteret med flanger (tror jeg, det hedder), mens de nye er med gevind.

Findes der monteringssæt eller lignende, så jeg kan montere en ny pumpe i den eksisterende installation uden at skulle splitte det hele ad?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindeligvis kan man få pumperne med enten flanger eller med gevind tilslutninger.

Spørg om det ikke frtsat er tilfældet hos en leverandør, selvom de måske ikke ligger i onlinekatalogerne kan det fint være at de produceres

MVH Njord
Det er selvfølgelig en mulighed! Jeg har dog været på Grundfos' hjemmeside og kigge i produktblade, og her er det hele med gevind, så jeg er ikke optimist sad

Det kan være, jeg bare skal flytte mit hus til USA - der ser det ud til, at flanger er udbredt over there - på Grundfos' amerikanske side er der både pumper med gevind og flanger, men klart flest med flanger!

Mvh
Thomas

Det burde ikke være så vamnskeligt at monterer et par forskruninger i stedet for flangerne. Der er nok tale om 3/4" elle 1" rør.
Hvis ikke du kan adskille systemen hen til en bøjning eller anden samling, må du save et stykke ud, skære gevind og indsætte en union.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

I al min uvidenhed, ville jeg da ringe til Grundfoss og spørge, og er de rimeligt professionelle vil de også give dig det korrekte svar på problemet.

Mvh. JørgenE
Citat fra Per M. Friis

Det burde ikke være så vamnskeligt at monterer et par forskruninger i stedet for flangerne. Der er nok tale om 3/4" elle 1" rør.
Hvis ikke du kan adskille systemen hen til en bøjning eller anden samling, må du save et stykke ud, skære gevind og indsætte en union.

MVH Per

Nu er alt jo relativt smile Jeg er dog ikke i tvivl om, at det vil være betydeligt nemmere (og billigere) at montere pumpen i den eksisterende rørføring! Specielt i betragtning af, at der er tale om en installation fra Ruder Konges tid, og jeg ikke har det nødvendige værktøj til at skære gevind o.s.v..

Mvh
Thomas

Citat fra JørgenE

I al min uvidenhed, ville jeg da ringe til Grundfoss og spørge, og er de rimeligt professionelle vil de også give dig det korrekte svar på problemet.

Både du og Njord har selvfølgelig ret biggrin Et opkald til Grundfos resulterede i to VVS-nr. på henholdsvis pumpen og et monteringssæt, som "konverterer" fra 180 mm indbygning med gevind til 200 mm indbygning med flanger, så nu skal jeg bare have bestilt skidtet biggrin

Mvh
Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis