Bredbånd i huset

Jeg har hos TDC bestilt kabelTV og internetforbindelse. Inden de er gået i gang med kabellægningen har de sendt mig et modem til internetforbindelsen, -det er nemlig en gds-pakke. Der er kun stik til een computer, men vi har 2 computere i huset. Jeg ringer til TDC og spørger -hva så? Og de svarer selvfølgelig at jeg så skal købe et tillægsabonnement for at tilslutte een mere. De snakker om en ekstra IP adresse.
Er der nogen, der kender en god måde at tilslutte flere computere til samme modem og uden at betale ekstra til TDC, de får nemlig nok i forvejen!?

Venlig hilsen
Knud
Jeg har hos TDC bestilt kabelTV og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu hørt lidt omkring og kan forstå at den billigste løsning vil være blot at købe en HUB og så derfra føre signalet ud til de 2 PC'er...
Dette skulle efter sigende så betyde at vi skal have oprettet en ekstra dynamisk IP.

Prisen for en HUB er vel kr 200-300,-
Prisen for en ekstra IP er 10,-/md.

Dette må da siges at være billigere end at købe en Router til ca kr. 400-600,-

Er der nogen der kan se nogle ulemper eller problemer ved at vælge at køre det over en HUB?
Til njord
En rouer kan sættes op så men lukker for uønskede porte eks. rpc porten som kan give blaster o.lign orm. Man åbner ikke for mere en nødvendigt eks.
80 til http,
25 og 110 til hente og sende post.
Er der ikke kryptering og en ormebefængt pc rammer dig på indersiden med et åbent net så smitter det sku.
Jeg har problemet på arbejdet og jeg har en brandmur foran et elev til vores ca 300 SOSU elever. Men den hjælper ligemeget hvis eleverne gør noget de ikke må, nemlig at tage deres egne usikre maskiner med hjemme fra.
Det er det der hedder at de største trusler kommer indefra.

MVH it sikkerhed er sjovt men svært at gennemskue

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg ringede til TDC WebSpeed... Der fik jeg af vide at der er 2 udgange i kabel-modem'et, så jeg behøver blot et ekstra IP og intet andet...
Så skulle det jo være lige til at gå til...
:shock: Jeg vil også lige give mit besyv med.

Jeg er så heldig at have medarbejderbredbånd fra TDC, en 2 mb forbindelse. D.v.s. at jeg betaler forbindelsen inden skat..

Da vi fik installeret forbindelsen, kunne vi vælge flere løsninger. Jeg valgte en løsning, hvor routeren har 4 tilslutninger. Vi har p.t. 2 PC'ere der kører fuldstændig uafhængig af hinanden og selv om begge er på nettet, så mærkes ingen forskel. Nettet virker også selvom kun den ene af PC'erne er tændt. Routeren lejes af TDC - Jeg kan ikke lige huske hvor meget, men det var småpenge.

m.v.h. Elektrikeren
Man kan måske også bare vente lidt for trådløst udstyr er raslet ned i pris det seneste halve år. Vi købte for 3 år siden det første trådløse udstyr (access point og 5 pcmcia kort) - det løb op i over 25.000,- - i dag vil tilsvarende udstyr koste ca. 1600-2000,-. Jeg har set starterkits til 799,- - det var dog med pcmcia-kort hvilket ikke er så bevendte i stationære pc'er, men de trådløse netkort findes jo også i USB-udgaver som kun er lidt dyrere end pcmcia, men jeg tror det vender så USB bliver billigere.

Jeg gider ikke trække kabler til alle værelser, så jeg anskaffer helt klart trådløst udstyr. Man kan jo fakstisk sidde ude i haven med sin bærbare og være på nettet (om sommeren i godt vejr selvfølgelig).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis