Badeværelse

Vi har et badeværelse på vores 1. sal som skal renoveres. Det er på ca. 6 m2. der skal indrages ca. et par m2 af gangen. Her skal der placeres brusnische, samt laves afløb til bad og badekar, støbes noget gulv under på de nyinddragne m2. Mit spørgsmål er mht en pris jeg har fået på at lave badeværelset. Vil gerne høre om prisen ikk er helt urimelig, selvom det selvfølgelig er svært at svare på. Prisen jeg har fået lyder på kr. 62.000. Prisen er uden regning og alle materialer skal jeg selv levere til dem. Så prisen er kun arbejdsløn uden regning på det.. Er det en rimelig pris...?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA det lyder af mange penge - og så "Orange" :?

Men er incl i prisen ??
Du skal levere materialerne, men hvad med nedbrydning er den incl ??
Hvad skal de lave for prisen er det ALT altså støbe gulv, lave kloak, lave bruseniche, opsætte nye væge og alle instalektionerne - vand, varme, el osv. Eller er det bare en bruseniche der skal etableres ???

Det afhænger også meget af hvor tilgængelige dine gamle instalektioner er.

Men for nogen tid siden havde de på TV et par eksempler på hvordan man kan lave et nyt bad på 1 sal af en villa. 3 firmaer gav et bud på hvad det skulle koste, og hver deres indretningsforslag. Rammen for projektet var sat til 100.000,- og et par af firmaerne mente at det var et ret lille budget for opgaven. Men opgaven blev løst til en total pris på ca 100.000,-Jeg mener at de selv lavede nedbrydning og malerarbejdet.

Programmet var på DR og Nicoliasen var vært !!

Skal du selv skaffe affaldet bort ??

Mit råd er nok at du får et tilbud på hvad det skal koste hos en håndværker du har tillid til, med moms og hele skidtet...
Det lyder ikke på mig som om du er helt tryg ved ham du har fået prisen hos...

Det er ikke de sidste par tusinde det måtte koste der burde afgøre om du bliver glad for badet eller ej. Men et det er lavet godt og gedint og at du ikke vil få problemer med det senere.

Jeg ved ikke hvor du hører hjemme i danmark men priserne på østsjælland er ofte meget dyrere end i resten af landet.

Jeg kender selv en VVS mester der ofte har lavet 1dags opgave på sjælland, og incl kørsel, brobillet og de ekstra timer har de ofte været billigst alligevel. Det lyder vildt men jeg kører selv 100km til arbejde og 100 km hjem hver dag og dagligt møder jeg håndværkere på vej til opgaver i den anden ende af landet.. Så der er penge at spare på at finde de rigtige håndværkere.

Et godt råd jeg selv har hørt er at man finder ofte gode håndværkere lidt uden fr de store byer. Find gerne en der arbejder i sit eget hjemområde, han skal jo se kunderne i øjnene nede i brugsen og laver ofte også derfor et godt stykke arbejde. Og da omkostningerne er lavere udenfor de største byer kan timeprisen også holdes lidt lavere.

MVH Njord
Hej

Synes umiddelbart ikke det lyder billigt. Jeg kan frygte at du faktisk kommer til at betale det samme som, hvis du hyrede et firma på den rigtige måde med moms og det hele, og samtidig formentlig får mere arbejde til dig selv. Og værst af det hele: Du har ingen garanti, reklamationsret m.m. Hvis du får problemer med noget vil langt de fleste "orange" håndværkere være fuldstændig iskolde, du har ingen muligheder for noget som helst.
Så hvis du vil spare momsen så sørg for at det bliver dig der sparer og ikke håndværkeren der scorer (momsen)!!
Gør som Njord skriver: få et par tilbud, og find så (hvis du er til det) en der laver sort arbejde og lad det endeligt diskret skinne igennem at du ved alt om, hvad den slags koster. Så vil prisen også blive sat derefter.
Husk at stille de relevante kritiske spørgsmål før du laver aftaler.

mvh Anders Kruse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej..

Tusind tak for jeres svar. Tilbudet jeg har modtaget for håndværkerne idag er kun inkl. rør til vand og kloak. resten står jeg selv for, samt at jeg selv skal stå for vådrumsbehandling af vægge og hvad der dertil hører mht. opsætning af filt osv.. De vil have 30.000 inden de går igang med arbejdet og resten når de slutter.. Det vil jeg slet ikke være med til. Efter at have snakket med flere indefor brachen som også synes det lyder vildt, så har jeg fået fat i nogle nye der vil komme og kigge og give pris. der skal selvfølgelig ligge en godkendelse fra håndværkerne mht afløb, installationer mv, mht forsikringens dækning osv... Det er bare nemt for håndværkere at tage røven på en når man er lidt uvidende om hvad alle sådan nogle ting koster.. Synes også det lyder vildt hvis 2 mand skule være 3 uger om at lave det badeværelse, hvor de er der i 8 timer om dagen begge mand.. det er hvad der står i tilbudet..







Citat fra AndersKruse

Hej

Synes umiddelbart ikke det lyder billigt. Jeg kan frygte at du faktisk kommer til at betale det samme som, hvis du hyrede et firma på den rigtige måde med moms og det hele, og samtidig formentlig får mere arbejde til dig selv. Og værst af det hele: Du har ingen garanti, reklamationsret m.m. Hvis du får problemer med noget vil langt de fleste "orange" håndværkere være fuldstændig iskolde, du har ingen muligheder for noget som helst.
Så hvis du vil spare momsen så sørg for at det bliver dig der sparer og ikke håndværkeren der scorer (momsen)!!
Gør som Njord skriver: få et par tilbud, og find så (hvis du er til det) en der laver sort arbejde og lad det endeligt diskret skinne igennem at du ved alt om, hvad den slags koster. Så vil prisen også blive sat derefter.
Husk at stille de relevante kritiske spørgsmål før du laver aftaler.

mvh Anders Kruse
Hej igen

Jeg ville ALDRIG betale forud, og slet ikke et beløb så stort. En vis aconto betaling til materialer ville jeg kunne accepterer. Det lyder mere og mere som nogle fyre du er bedst tjent med at holde dig fra!
Et badeværelse på 1 sal er en lidt delikat opgave, som man ikke skal betro hvem som helst. Hvis man ikke selv har bare nogenlunde forudsætninger for at følge med i, hvordan projektet skal laves og dermed kan holde lidt øje med det hele, bliver det udelukkende en tillidssag.
For mig kunne det godt lyde som om det ville være den bedste løsning at få et lavet med regning og dermed en vis garanti og reklamationsret.
Det kunne i øvrigt være sjovt at høre slutningen på historien når I får flere tilbud og hvad I vælger.
Held og lykke med projektet.

mvh
Anders Kruse
Hej
Jeg er ved at få renoveret mit badeværelse, har fået et håndværker tilbud på godt 50.000 hvor der er includeret at gulvet bliver brækket op, ny isolering, nye kloakker, gulvvarme, nye rør, blandingsbatterier, muret brusevægge, nye klinker på gulv og brusekabine, opsætning af glasvæg og 2 gange maling, så jeg synes dit tilbud lyder ret dyrt, og når der så ingen reklamationsret er, det turde jeg ikke binde an med, mit badeværelse er 6 kvm.

Lars K.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Til sammenligning skal jeg betale 6500 kr. for selve støbearbejdet (på regning) for et 4½ kvm 1. sals badeværelse. Derudover har jeg fået et tilbud på alt VVS (inkl. materialer til afløb, vandrør mv, men uden toilet, vask mv.) på ca. 11.000 kr. (på regning). Resten laver jeg selv.

Jeg synes at du skal tænke dig rigtig godt om, før du får lavet den slags sort. Fliser osv. kan man lave selv eller få lavet "orange", men de fatale ting, som VVS og støbearbejdet ville jeg ikke turde få lavet på den måde. Især ikke af håndværkere der vil have så stort et beløb a'conto...det lyder for skummelt, synes jeg.

Husk iøvrigt, at ved badeværelser over 6 kvm, skal der beregninger af den underliggende konstruktions bæreevne, før du må støbe (gælder ihvertfald på Frederiksberg). Igen, ville jeg ikke turde at lade være, hvis jeg var dig. Tænk på konsekvenserne hvis det går galt, og du ikke har fulgt reglerne....erstatning til underbo og kæmperegning for genopbygningen af etagen, hvis møget styrter sammen pga. for dårlig bæreevne - for ikke at tale om den risiko du udsætter underboen for, hvis det en dag braser sammen mens de er i bad nedenunder :shock:

Ok, lidt pessimistisk tænkning, men alligevel....

Mvh. AllanE
Tak for svaret..

Ku man få nr. på de håndværkere.... biggrin Jeg synes også selv at det lyder helt urimeligt når der ikke er noget inkluderet i prisen.. og vil på ingen måde betale 30000 inden de starter.. vil også have at der skal være reklamationsret.... så er nu iegen igen på udkig efter håndværkere.. så hvis nogle håndværkere læser dette... er jeg interesseret i hjælp..!! Skal igang med badeværelset her i starten af november...

Citat fra b.ris.

Hej
Jeg er ved at få renoveret mit badeværelse, har fået et håndværker tilbud på godt 50.000 hvor der er includeret at gulvet bliver brækket op, ny isolering, nye kloakker, gulvvarme, nye rør, blandingsbatterier, muret brusevægge, nye klinker på gulv og brusekabine, opsætning af glasvæg og 2 gange maling, så jeg synes dit tilbud lyder ret dyrt, og når der så ingen reklamationsret er, det turde jeg ikke binde an med, mit badeværelse er 6 kvm.
Tak for svaret..

Underboen er nu mig selv, da det er første salen i mit hus.. Vil også gerne have lavet rør og vvs med regning... så hvis I kender nogle der er villige til at gå igang..::??? er ved at indhente nogle tilbud fra håndværkere her på vestsjælland, for mener også at det må kunne laves billigere, selv med regning..

Citat fra AllanE

Til sammenligning skal jeg betale 6500 kr. for selve støbearbejdet (på regning) for et 4½ kvm 1. sals badeværelse. Derudover har jeg fået et tilbud på alt VVS (inkl. materialer til afløb, vandrør mv, men uden toilet, vask mv.) på ca. 11.000 kr. (på regning). Resten laver jeg selv.

Jeg synes at du skal tænke dig rigtig godt om, før du får lavet den slags sort. Fliser osv. kan man lave selv eller få lavet "orange", men de fatale ting, som VVS og støbearbejdet ville jeg ikke turde få lavet på den måde. Især ikke af håndværkere der vil have så stort et beløb a'conto...det lyder for skummelt, synes jeg.

Husk iøvrigt, at ved badeværelser over 6 kvm, skal der beregninger af den underliggende konstruktions bæreevne, før du må støbe (gælder ihvertfald på Frederiksberg). Igen, ville jeg ikke turde at lade være, hvis jeg var dig. Tænk på konsekvenserne hvis det går galt, og du ikke har fulgt reglerne....erstatning til underbo og kæmperegning for genopbygningen af etagen, hvis møget styrter sammen pga. for dårlig bæreevne - for ikke at tale om den risiko du udsætter underboen for, hvis det en dag braser sammen mens de er i bad nedenunder :shock:

Ok, lidt pessimistisk tænkning, men alligevel....
Hej..

Har fundet en anden der vil lave mit badeværelse og som skal kigge på det idag... Så regner med det bliver til en rimelig pris, da det er en jeg kender godt.. De andre håndværkere jeg fik tilbud fra, var pludselig villige til at gå lidt ned i pris, hvis vi selv tømte det gamle badeværelse, hvilke også egentligt aftalt fra starten. Men vil ikke gøre brug af et tilbud hvor der ikke præcist står hvad lønnen indeværer iforhold til hvad de laver og vil på ingen måde lægge 30000 kr forud. Kun rimeligt beløb til opstart.. Så satser på ham der kommer idag.. Takker for jeres hjælp herinde..

Citat fra AndersKruse

Hej igen

Jeg ville ALDRIG betale forud, og slet ikke et beløb så stort. En vis aconto betaling til materialer ville jeg kunne accepterer. Det lyder mere og mere som nogle fyre du er bedst tjent med at holde dig fra!
Et badeværelse på 1 sal er en lidt delikat opgave, som man ikke skal betro hvem som helst. Hvis man ikke selv har bare nogenlunde forudsætninger for at følge med i, hvordan projektet skal laves og dermed kan holde lidt øje med det hele, bliver det udelukkende en tillidssag.
For mig kunne det godt lyde som om det ville være den bedste løsning at få et lavet med regning og dermed en vis garanti og reklamationsret.
Det kunne i øvrigt være sjovt at høre slutningen på historien når I får flere tilbud og hvad I vælger.
Held og lykke med projektet.

mvh
Anders Kruse
Engelsk-talende Håndværkere - Speciale i Badeværelser - Meget Billige og dygtige.

Hej

Her er håndværkere med speciale i Badeværelser - renovering eller nyt.


De er meget billige. De kom fra Østeuropa, men de taler Engelsk. De har etableret byggefirma i Danmark (Storkøbenhavn / Sjælland).

Du får ikke et bedre tilbud på nyt badeværelse end dette.

De udfører også andre bygge opgaver – se deres specialer på http://www.engelskservice.dk/


(Prisen er lav fordi de som nye firmaer i et nyt markedet er nød til at etablerer nye kundeforhold og det gør de ved at konkurrerer kraftigt på pris og service.)

Se firmalisten med deres telefon numre på: http://www.engelskservice.dk/

Få anvist et af firmaerne på tlf. 25 71 71 21.

Med venlig hilsen,
Ulrik Andersen

Telefon: (+45) 25 71 71 21
Fax: (+45) 44 32 50 02
E-mail: [email protected]
URL: www.EngelskService.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også