Hjælp! Koldt hus grundet natsænkning

Hej,

Vi har I fredags fået installeret betjeningsenheden CW 400 fra Bosch. Installatøren har sat natsænkning på som I sig selv er fint nok men problemet er at vi vågner op til et 17 grader varmt hus samt et koldt gulv hvor der er gulvvarme.

Jeg noterede at fremløbstemperaturen under natsænkning kom ned på 18 grader.

Nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre? Manuael er til ingen nytte.

Skal der rykkes ved det vejrkompenserende eller kan jeg øge temperature under natsænkning? Gerne med input til hvordan jeg gør på CW400.

Håber I kan bistå.

PFT

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan øge temperaturen på natsænkning. Vejr kompenseringen skal du ikke røre ved hvis det ellers er ok. med den daglige temperatur. Men du kan også flytte på tidspunkt hvor natsænkning slutter. Det skal jo indstilles efter jeres arbejds / fritid / sove rytme. Men ellers er der vel en knap der siger dag/nat.  

Det skal lige tilføjes at det næsten ikke er muligt at bruge natsænkning hvis i har træg gulvvarme. Det vil sige gulvvarme i beton gulv. Der er ophobet så meget varme i betonen at der går mange timer før i kan mærke det, og igen mange timer før det er varmt igen. 

Det er faktisk noget tvivlsomt om man overhovedet sparer noget ved den slagsgulvvarme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hejsa, 

Men ved du hvordan jeg øger fremløbstemperaturen under natsænkning på dette display.

Har tænkt på at ændre indstilling for nat så det bliver færre timer.

Du har vel fået udleveret manualen til din nye styring?

Jeg synes at opleve at montører af sådanne styringer alt for ofte ikke ved hvad det er de selv installere. 

Og natsænkning skal man ikke implementere med mindre man kender den termodynamiske påvirkning af huset og dets varmeinstallationer.

Så hvis den primære effektafgivelse sker gennem tung gulvvarme, skal de holde deres montørpillefingre væk fra alt der hedder natsænkning.

Hvis det var mig, ville jeg kræve manden forbi til en "ommer" idet du vel har betalt for en indregulering, som viser sig ikke har levet op til forventningerne.

Elektronikteknikeren

Hvis det er for at spare penge i har natsænkning , så er gevinsten , hvis der er nogen , meget lille , det giver også et dårligere  indeklima med en høj luftfugtighed om natten , med risiko for skimmelsvamp , med de nye smartmålere (elmåler) som Radius (dong) er i gang med at sætte op hos de danske elforbrugere , kan man købe strøm om natten til mindre end halv pris , det vil gøre natsænkning total overflødig , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Sæt CW 400 til manuel drift : tryk på “man”, drej knappen til 22 grader, og tryk på den.

I morgen kan du ringe til Bosch, de har en der kan guide dig gennem opsætning af din CW 400.  

@Karlsmart: Gætter på spørger har et gasfyr, og er ligeglad med hvad strømmen koster om natten, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Mvh. Ib

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis