røggastermostat

hej.

Nogen der kan fortælle mig, om denne røggastermostat, skal sidde inde i røret, eller

 den skal sættes på uden på med ståltråd. nogen siger det ene og nogen det andet.

det er Atmos røggastermostat til 18-75s

håber i kan hjælpe.  hilsen preben.




preben
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved det faktisk ikke selvom, at jeg har en atmos. Den er gemt så det ikke lige til at se, men tror den er monteret udvendigt, - har i hverfald ikke set en føler i røgkassen på min.

Men hvis du vil være helt sikker, så spørg inde på stokerpro.dk , der er der en bruger som er 100m mester i Atmos kedler.

Rolias > det var også min første indskydelse, men kan ikke lure hvor den skulle være på min Atmos, hvis den ikke i stedet er monteret udvendigt og gemt i isoleringen.

jaaaaaaaaaaaaa  det blev jeg så ikke meget kloger af   



preben

Ingen siger det skal være nemt   

Men jeg hælder mest til den udvendige montering, meeen har du ikke en defekt, som du skal have afmonteret ?

Men ellers så kan du få 100% sikker svar på det førnævnte link.

Annonce

Den borer du da blot i røgrøret.

Her er et eksempel på hvordan det kan gøres:

elektrikeren har monteret den for 14 dage siden og der var ikke en før,den gik i udu efter et par dage, og de sagde ude i butikken den var monteret forkert, men smeden har sagt den skal sættes i et boret hul, lige som franks billede viser. de sagde at den for, for meget varme når den sidder indvendig og den skal sidde udvendig. termostaten går fra 15-300gr, hvor varmt bliver der i et røgrør ?



preben

vil prøve at skrive til stokerpro.dk og høre dem ad.


preben

Hvis du bare vil "holde øje" med røggastemp. kan du også vælge sådan en dims her 

En røggastermostat sætter man i røgrøret (Det jo den den skal måle).

Men kun hvis der er plastrør eller ligende.

Røggas temp. Variere meget afhængigt af kedel og indfyret effekt.

Hvis det er et pillefyr tror jeg det er til at styre blæsertryk. Men kender ikke så meget til pillefyr. Stadig i røgrøg😊


it is better to burn out than to fade away
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis