Udedel vp iser til

Hej. 

Har en Samsung monobloc 9kw lv vp der har kørt upåklageligt i et år. 

Men for ca 2 mnd siden fik jeg fyldt glycol på anlægget, og siden da, har jeg haft problemer med at udedelen iser til. Ved ikke om påfyldningen har noget med sagen at gøre???? 

Det er som om at anlægget ikke afrimer. 

Er der nogle herinde der måske kan hjælpe mig 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Vh Roofer 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne lyde som om du har forkert gas-ladning på anlægget, eller at din styring ikke er korrekt indstillet.

Baserer min udtalelse ud fra min viden om, for mig, normale køleanlæg.
Men det første jeg tænker er at din fordamper kører med for lavt tryk/for stor afkøling, i forhold til den aktuelle udetemperatur.

Om det så er pga. for stor/lille belastning af din varmepumpe, skal jeg ikke kunne sige.


 

Glykol på en Luft/vand Varmepumpe ? Det lyder underligt.....  Du må have fat i en kølefætter... En tjek på Goggle kan sikkert hjælpe...+


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Hej. Ved faktisk ikke om det er glykol. 

Men kølemiddel ihvertfald. 

Problemet er at anlægget kun afrimer i ca 2 min pr time, og det er ikke nok til at holde det isfri. 

Lyder som om at der mangler kølemiddel. Fat i dem der Påfyldte kølemidlet,


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce

Du har selv lige kommet med svaret: Den afrimer kun 2 minutter pr time.


Du skal have styringen sat op til at afrime 1-3 gange i døgnet af 20-60 minutter. Det er bedre at have 1 gang i døgnet hvor den afrimer i lang tid, og får ALT isen væk, end at den afrimer 60 gange i døgnet og kun lige får smeltet en smule.

Jeg godtog glycol da jeg tænkte du havde et indirekte anlæg, men ved eftertanke, så giver det jo ingen mening. Du har fået påfyldt kølegas af en art (R404, R503, R134 for at nævne et par eksemper) på din varmepumpe, ikke glycol.


 

Ved ikke lige hvordan man indstiller styriningen mht afrimning. 

Men mener at der er en føler i udedelen der melder når der skal afrimes og i hvor lang tid ? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis