Mongering vugge i lloftet

Hej med jer

Jeg skal have monteret en "slynge vugge" i sloftet i vores stue. Den skal selvfølgelig sidde godt fast, men problemet er, at vi har et gipsloft, og jeg kan ikke finde ud af, hvor bjælkerne ligger. Har forsøgt med banken, magnet, lægtesøger og et hul i loftet samt en gang ståltråd, men jeg bliver bare mere forvirret, da jeg ikke synes, at resultaterne giver mening.

Jeg satser nu på, at hvis jeg bare kan finde et øsken (hedder det virkelig det):

https://www.harald-nyborg.dk/p7057/oeskner-6-0x100-mm-10-stk

Som er 25 cm lang, så kan jeg bare skrue den op, og så skal det nok sidde fast. De anbefaler, at man tester med en voksen person, så hvis den kan holde mig, så skal den nok også kunne holde et sovende barn ;-)

Men hvor finder jeg en meget lang øsken, som er 25-30 cm?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gipsloft er monteret på 10 cm brede forskalling for hver 30 eller 40 cm. Det skal være spartlet uhyggelig godt hvis du ikke kan se et lille aftryk af en række skruer. Sluk andet lys i rummet og sæt skarp lys hen over loftet helt oppe fra skyggeliste. Så tror jeg du kan ane hvor forskalling sidder. Den kan sagtens holde en vugge, blot du har en ordentlig krog. 

Kan du ikke se aftryk kan du slå en lille tynd dykker op i loftet pr. 7-8 cm. og på den måde mærke hvor der en modstand. Disse små huller males bare over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også