Vandlås problemer vaskemaskine

Har sat sådan en vandlås på ved min vaskemaskine da det lugtede fra afløbet. Men problemet er stadig ikke løst da det er som om at der kommer tryk inde i vandlåsen, når vaskemaskinen har været brugt?

Altså efter vaskemaskinen er færdig så kan jeg lige løsne slangen også lyder det ligesom at åbne en sodavand.

Døjer stadig med lugten medmindre jeg fylder noget vand i vandlåsen så forsvinder det ser det ud til :)Har hørt noget om at man kan sætte en udluftning på taget der er koblet til afløbet, er det det jeg skal ud i? :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis lugten kommer fra dit afløb, hjælper det ikke at sætte vandlås på dit afløb, så du skal finde årsagen i den vandlås, der forhåbentlig er i dit afløb.


fase

Umildbart er der ikke nogen vandlås mellem vaskemaskine og brønden(udover den nye der lige er kommet på). Det var min kloakmand der anbefalede mig at prøve med en vandlås, da han var sikker på at der ingen var i forvejen

De dage hvor der lugter inden i bryggerset hvor den står er også de dage hvor der lugter ude i brønden så der må ikke være en vandlås

Så skal du have en vandlås med større vand-søjle højde, et fint lille GDS projekt.

Men det er da noget trels, at din kloark har så meget overtryk, at den skal ventilerer ind i huset.....


 

Noget tyder på at dit afløb er delvis stoppet. Det kunne jo være at det alligevel ender i et gulvafløb med en stoppet vandlås. Men det har din kloakmand vel undersøgt. Prøv at sætte en vandslange til afløbet og find ud af hvor vandet løber hen. 

Udluftninger på kloaksystemet laves normalt for at undgå tømte vandlåse ved det vacuum et toilet kan give når der trækkes ud.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis