Sprækker mellem gulvbrædder ønskes 'fuget m gummi'

Hej

jeg har de flotteste gulvbrædder, 34cm bredde og 3,5 cm tykke. Problemet er at de er lagt uden at de var akklimatiserede, det skulle bare gå stærkt :-(. Og nu er der bredde sprækker mellem brædderne, nogen steder så meget at end ikke fer og not når hinanden. Jeg ved ikke om de er sømmet på strøerne, men hvis de er kan sømmene vel fjernes.

Jeg vil ikke have noget imod at lægge det om, ved ikke om det er dødbesværligt, tænker hvis brædderne er sømmet på at det vil være en ret træls opgave. 

Mon det nemme løsning vil være at fuge hele gulvet med en gummifuge? Skal sprækkerne fræses så de bliver koniske, tænker at fugerne kanske kan blive suget op af støvsugeren? Eller klister de fast til træet så de bliver i gulvet.

Hvad hedder sådan en fugemasse? 

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at søg på nådder, som det hedder hvis de sidder i et skibsdæk.

Det er vigtigt at træet er rent og tørt, og så skal der ligges et bånd i bunden af fugen, da fugen kun må binde i siderne, binder den i bunden også, har den det med at slippe i siderne.

(ved at nogle brugte båndet fra et kassettebånd, i bunden af fugen)

Der står lidt her om skibsdæk...

http://www.palby.dk/tips-tricks/laeg-dit-eget-teak


Vi prøver igen, i morgen --

Det hedder Dana Gulvfuge 553.

Er sprækkerne så store at fer og not er gået fra hinanden, skal gulvet lægges om. Ingen gulvfuge kan dække så store sprækker da brædderne arbejder ved belastning når der gås på gulvet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Super tak for gode råd :-)  

Jeg lister sidste bræt af og ser, hvor mange søm der er slået i. For der er flere steder hvor der er hul hele vejen igennem. 

Så nu har jeg lært ; lad aldrig din advokat lægge dit plankegulv ;-)



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

" lad aldrig en advokat lægge dit plankegulv" Det det var sgi da også det dummeste, med mindre det er din mand/kone


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det var min mand, der var advokat :-)



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis