Router går død

Jeg har fået luft/vand varmepumpe, som virker ganske udmærket.

For at være med på noderne, vil jeg gerne kunne køre temperaturen i huset ned, hvis vi er bortrejst i flere dage, og til den ende har vi modem på anlægget, som så står i forbindelse med en router, så jeg et par dage før vi kommer hjem, kan skrue op for varmepumpen

Som følge af, at vi bor i Udkantsdanmark med meget ringe mobil bredbånd, og uden mulighed for forbedring af dette, idet Frank Jensen (S), Kbh. Komm., ikke tillader opsætning af en telemast! :( Det betyder så, at routeren mister forbindelsen til Nettet med jævne mellemrum, selv om vi har udvendig antenne på. Vi skal så tage strømmen fra routeren i nogle minutter og så igen tilslutte den til lysnettet, hvorefter den genetablerer forbindelsen i nogen tid.

Er der nogen, der ved, om der findes en router, der automatisk kan genstarte efter et signaludfald, så vi ikke skal jage vor søde nabokone afsted, for at genstarte anlægget?


Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har fået luft/vand varmepumpe, som virker... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan vælge en router hos 3 som tilvalg. Så er du sikret kompatibel hardware, og kan brokke dig til dem når det ikke virker.



Elektronikteknikeren

Det blev så løsningen med et timerur fra HN. 

Det løste problemet og jeg kan se, at det redder situationen gang på gang. 

Men vi bor jo også ude bag Lars Tyndskids Overdrev i en rådden banan i Udkantsdanmark, og som en del af ældrebyrden, der oven i købet undertiden belaster sundhedssystemet, så tæller vi jo ikke længere med blandt borgere, man behøver at regne med endsige tage hensyn til, undtagen når vi skal betale skat.


Med venlig hilsen
ktm

 

Vel talt ktm...


Venlig hilsen
Knud

Måske er pointen netop at ældrebyrden på landet skal have dårligt mobil signal, således at de ikke kan sættes i forbindelse med sundhedsvæsenet??

To fluer med ét smæk, og der spares penge på både infrastruktur og behandlinger.

Operere akutbilen overhovedet uden for dækningsområdet?


Elektronikteknikeren
Annonce

Du har helt sikkert ret!

Jeg mener slet ikke, at vi har noget beredskab her ude. Det er vist nok forbeholdt helt andre grupper.


Med venlig hilsen
ktm

 

Gregeren skrev den 14-02-2018 17:07:07

Måske er pointen netop at ældrebyrden på landet skal have dårligt mobil signal, således at de ikke kan sættes i forbindelse med sundhedsvæsenet??

To fluer med ét smæk, og der spares penge på både infrastruktur og behandlinger.

Operere akutbilen overhovedet uden for dækningsområdet?

 Det tager du meget fejl i dit syn på midtpunkts DK. Her ude hvor jeg residere afhenter man skam jævnlig halv/næsten heldøde folk i piskeris og flyver dem til langbortistan for at se om de dygtige læger eventuelt kan få folk så meget på benene, de kan bestyre en kørestol. En hel del gange hænder desværre også at folk skal returneres i en kasse, og transportørerne tager altså ikke returgods med tilbage næste gang de kommer forbi. Så koster det en h******* masse penge og få folk returneret i bil af en bedemand. 

Selv om der er et par enkelte små isolerede steder der ingen dækning for mobiltelefoner, er det slet ikke så galt endda. Et af de mobiltelefondøde steder er i øvrigt i min hulvej norden for ejendommen her samt under bakken i samme retning.

Og vi har et helvedes godt 4G signal i hele området. 

Selv www.yr.no hævder forsigtigt at stedet her, skam er beboet !!!   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis