Finer eller massivt?



Jeg har købt et bord, der i følge annoncen skulle være i massivt eg. 

Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt, der i virkeligheden er tale om en fineret bordplade pga skader som små bobler i overfladen samt skade på undersiden, hvor det virker som om, at fineren er flækket.

Bordet er desuden meget let, og der er påsat liste rundt langt bordpladen.

Det fremgår al sammen af billederne.

Håber, at nogen kan hjælpe med at vurdere, om det er et massivt eller fineret bord.

Hilsen

Nicolai


XX
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan ser årene ud på undersiden af bordet?

Går de i samme retning og med samme afstand som ovenpå, så er der chance for at bordet er massivt


 

De kanter vi kan se ser nu heller ikke ud til at have særlig stor kontinuitet med årene på overfladen. Men jeg ved nu heller ikke så meget om træ. Måske benene er massiv ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Præcis - det er også det, jeg tænker. Tak for svar. Vil lige se, om der er flere, der kommenterer, inden jeg brokker mig til sælger :-) 


XX

De massive plader på shaker bordet har ingen kantlister. Du kan også nemt se det på undersiden. Desuden bobler træ ikke.


 

@uldal Bare så jeg forstår dig rigtigt, så er det altså også din opfattelse af, der er tale om finer?



XX

den bordpalde er en spånplade der er belagt med et tyndt lag finer.... 

Ingen tvivl om at pladen er fineret. årene ville fortsætte ud over kanten på endetræet, som på dette bilede.

At kanten er så tynd, indikere desuden at kanten er lavet af noget andet end træ (stryge på lister) for tidligere ville kanten være et par mm tyk, eller større.
Et kvalitets bord, kan sagtens være fineret på begge sider, så det ikke slår sig, men kanterne vil altid afsløre det   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak til alle, der har givet svar. Jeg vil nu returnere bordet.

Venlig hilsen

Nicolai


XX
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis