Finer eller massivt?



Jeg har købt et bord, der i følge annoncen skulle være i massivt eg. 

Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt, der i virkeligheden er tale om en fineret bordplade pga skader som små bobler i overfladen samt skade på undersiden, hvor det virker som om, at fineren er flækket.

Bordet er desuden meget let, og der er påsat liste rundt langt bordpladen.

Det fremgår al sammen af billederne.

Håber, at nogen kan hjælpe med at vurdere, om det er et massivt eller fineret bord.

Hilsen

Nicolai


XX
Jeg har købt et bord, der i følge annoncen skulle... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det fremgår også tydeligt, at oversiden består af 3 stykker finer, som er sat sammen, fordi det samme mønster går igen på alle 3 stykker, og det er sådan man gør, når man finerer. Finskærer på begge sider. Dernæst lægger man et stykke finer, spejlvender det næste og lægger ind til samling osv. Så får man et fint ensartet mønster. Dernæst kan man på billedet fra undersiden, hvor der er en skade, se at fineren har løsnet sig, samt at det er en dårligere kvalitet, som er brugt på undersiden, idet der er "splint" med. Det er den lyse del. Sådan noget finer, ville man aldrig sætte på oversiden, men er udmærket til undersiden, idet fineren der kun har til formål at hindre at pladen slår sig.

Dernæst vil det nok blive svært at finde et massivt bord, hvor pladen kun har den tykkelse, idet det meget nemt vil kunne slå sig. Der vil man typisk anvende tykkere materiale.

Som andre også påpeger, kan du heller ikke se noget endetræ, hvilket man vil kunne, hvis det var massivt.

Den liste, som er limet på, er blevet limet på inden fineringen, så derfor kan man ikke lige se, hvor tyk den rent faktisk er. Hvis du kigger godt efter i enden vil du også kunne se, at der faktisk ligger et stykke finer på, som er ca. 0,5 mm tykt. Jeg kan se det på billedet, som værende en lidt lysere "streg".


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis