Bankesensor

Som overskriften lyder, har jeg en mistanke om en mulig defekt Knocksensor. Begrundelse: de sidste par måneder, er motoren begyndt at (lyde som) tændingsbanken, men kun fra kold og de første par km.

Læste herinde, det kunne være slidte stp.ringe, dårlige tændrør, for høj tænding osv. De sidste 2 punkter, skulle være ok, tænding nærmere en smule senere, - men hvordan checker jeg bankesensor uden et scope. Læste noget smart med en modstand og kondensator og videre i mikrofonindgang på pc. ( har ikke prøvet). Kunne selvfølgelig bare smække en ny i for at være sikker, men et par gode tips først, ville da være dejligt.  Det er en 6n polo 1,0, fra det herrens år '98.

Vh. Carsten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyder ikke særlig sandsynligt. Jeg ville nærmere gætte på et par hydrauliske ventilløftere der er blevet trætte.

Ok, havde ikke lige tænkt på det. Den er ellers meget hurtig til at lave tryk og tikker ikke efter. Er det en kompressionstest så ?? Ps. tændrør er pæne ens grålige, og systemet renses jævnligt med additiver tilsat i benzin.

mål bankesensoren igennem om den virker.. så er du over det

Jeg vil også gætte på hydrauliske ventilløftere, når lyden forsvinder. Fejl på ventilløftere har intet med kompression eller tænding at gøre. 

fase

Tak for hjælpen - jeg roder lidt videre med det..

Vh

Carsten 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis