Gasfyr taber tryk

Hej.

Et spørgsmål til gasfyr eksperterne.

Vores gasfyr taber ca 1 bar tryk hver 14´s dag.

Jeg har kontrolleret ALLE synlige samlinger i huset, og der er INTET inde i / omkring fyret der er fugtigt.

Kan det være fyret selv der regulere trykket ? Kan det forudindstilles til at skulle køre med et lavt tryk i varmesystemet ? 

En lang historie kort, vi havde for 1 år siden utætte varme OG varmtvandsrør i gulv, og havde hele huset hugget op.. Dengang blev jeg forsikret om at ALT VAR OK !!

Men fyret mistede og mister stadig tryk.

ALLE GODE inputs er velkomne !!

Mvh den desperate mand..


 The day you quit is the day you lose.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan være sikkerhedsventil inde i fyret der drypper lidt. Jeg havde bøvlet med et fyr igennem flere år, fordi dråberne ramte et meget varmt rør og derfor fordampede, inden der blev fugtigt på gulvet. i et lille anlæg er 1 dråbe pr. 5 minutter nok



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvornår har din ekspansionsbeholder sidst fået kvælstof?
Hvordan har membranen det? 


Du kan nogenlunde selv tjekke trykekspansions beholder. Hvis du har tabt tryk helt ned til lidt ubnder 1 bar, og begynder at lukke på, så skal det stige ret hurtigt tilca.1,6 bar og derefter langsomt til du lukker ved 2,5 bar. Det vil sige at ved et almindeligt parcelhus, vel ca. 20-30 sekunder ialt eller lidt mere. 

Er du oppe på 2,5 bar i løbet af 5 sekunder ca. så er det ekspansion det er galt med. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

99% ekspansionsbeholder!

De er altid under dimensioneret og går så hurtigt.

Hvis den er def.  Vil dit tryk variere når anlæg stiger og falder i temp.(høj tryk=høj temp. Og omvendt)

Nu mindes jeg ikke at du nævner hvad tryk du fylder op til, men som udgangspunkt skal du ligge støt på 1.5bar. (Varm)

Din overtryksvent. Åbner ved 2.5bar.(Din koldvands åbner ved 10bar).

Bank på din eks. Beholder hvis du kan. Der skal være luft i den ene halvdel og vand i den anden.

Kontrollr at din 2.5bars vent. Ikke er våd ( finger op i hullet).


it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis