tætning af yderdør råd søges

Vi har en hoveddør med 3 punkts lås. Jeg skiftede tætningslisten hele vejen rundt med nogle magen til og det virkede til at være fint.

Nu mærkede jeg så at nede i bunden af dørens åbning, kommer der kold luft ind igen. Tætningslisten er stadig blød og bevægelig, så hvad gør jeg lige  for at lukke af. Problemet er hvis jeg sætter nogen mere tætning på nede i bunden så har døren problemer med at lukke ordentligt.

Jeg kan umiddelbart ikke skubbe døren frem mod karmen som om der er luft mellem dør og låse hængsel.

Kan man få et vindstop?

eller hvad mener i?

Karm og dør er ikke skæv

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Luften kan også komme ind under trinet, hvis ikke fugerne slutter helt tæt.


 

Man kan få en fejeliste, som er en lille stribe kost på skinne, som monteres nederst på døren som slutter tæt mod gulvet. Den burde tage træk.


Elektronikteknikeren

den er vist kun til indvendige døre som jeg har læst det.

Vinden vil vel også finde igennem i tråde

vil det sige at den skal skruges på ydersiden af døren eller skrues på indefra. Det er en nem løsning hvis det kan fungere, for det med at sætte ekstra tætning på duer ikke, for så skubber jeg bare problemet


Den skrues på indersiden. Har du kontrolleret, om der er hul op i bunden af døren?


 

Uldal: hvad mener du med hul op i bunden?

Orla: Ja den kan ikke bevæge sig i top og bund og der kommer ingen lys ind

Hvis bunden af døren rådnet væk, er der kun beklædningen til at holde kold luft ude


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis