220v motor, hvilke ledninger, problemsøgning

Jeg har en motor på en betonblander der ikke helt makker ret. Den virkede ikke da jeg skaffede den og kunne se at der ikke var ledninger til tænd sluk knap eller strømtilslutningen. Så hvad tænker i? Brun og blå ledning er til 220v? Og så burde motoren vel køre når man kortslutter de to sorte ledninger?

Nogle bud på hvad man kan forsøge hvis det ikke kører herved? :)


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis den brummer men ikke kører, så er det kondensator der er gået. Hvis ikke den gør noget overhovedet, så er det nok viklingerne der er sket skade på... Men mon dog.


 

Jeg kan ikke lige hitte rede i det. Normalt har en motor af denne type 3 ledninger der kommer ud. 

De skal tilsluttes fase - nul - og så kondensator fra Nul - sidste ledning. Men det ser ud som om kondensator er monteret og alligevel kommer der 4 ledninger ud. ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Måske det er en motor med 2 hastigheder ? eller den kræver noget elektronisk regulering ?

Det ligner noget fra en vaskemaskine.


Vi prøver igen, i morgen --

Det er jo ret tydelig på det midterste billede at den sidder på en blandemaskine. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er korrekt at jeg har 4 ledninger. Blå og Brun har en kabelsko der ser ud til at passe på 220v stikket. De to sorte ledninger antager jeg derfor går til start stop knappen.

Om motoren er designet til 2 hastigheder men kun bliver brugt til en bør vel fremgå af typeskiltet?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis