Træfældning rundt om sommerhus

Hej 

Vi skal have fældet grantræer rundt om sommerhuset og plantet en rækker kønnere træer, evt fyr. Andre forslag til hvilken type der er god st have rundt om sommerhuset. Det må godt skærme af til naboen.

Når vi fælder bliver der en masse grene af gran. Hvad siger i til ideen om at lave dem om til flis og smide rundt om grunden hvor grantræerne stod? Det holder vel ukrudt væk? Pt er der en slagt skovbund ved træerne. 

Eller burde man leje en container og få fragtet gran grenene væk?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Mht hvilke træer, skulle su lige fortælle hvor dit hus ligger. Det er ikke kønt med æbletrået i Blåvand.

At flise grene er en god ide MEN det skal gøres straks, da det de fleste set er forbudt at have liggende pga brandfare. Det giver dog nogle store mængder og der er syre i træet, så det er ikke ligemeget hvor man drysser ud.

PS fyr er mange ting, så pas på ind mod naboer, ser findes arter, der både bliver buskagtige og andre så høje se generer.


 

Der er jo mange måder at haver sommerhus på. Nogle kommer fra lejlighed og vil gerne dyrke jorden, andre har rigelig med have derhjemme og vil have det til at gro i så meget natur som mulig. I det sidste tilfælde er der jo ikke noget der hedder " ukrudt" og det er den måde jeg helst ville have sommerhus på, hvis det blev aktuelt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Lav eventuelt kvashegn af grenene. Der hvor i vil afskærme mod vej og nabo. A la bonderøv- kvashgn. Og lad være med at barebre hele grunden på en gang.

Beplantning - vælg forskellige buske og småtræer, som får maks højde 4-6 meter.

Syren, hassel, og andre som ikke bliver for store. Så er det lettere at holde senere. Søg på planteskoler og vælg mange forskellige buske og småtræer i forskellige størrelser.

afhægig af jord og sted - spørg planteskolen.

planterne skal trives på stedet.



To ulykker kommer sjældent alene.

Jeg synes trådholderen skylder at fortælle, på hvilken egn det hus ligger. Det er at skyde med spredhagl at rådgive. Kvashegnet kan umiddelbart lyde besnærende og nemt, men de fleste områder er behæftet med servitutter for, hvad man må hegne med. Desuden er det drønfarligt pga brandfaren. Jeg har selv hus ved Vesterhavet og her skal der intet til, før det fænger. Sidste sommer havde vi brand på vejen, hvor nogle tyskere havde tømt en grill under et par graner. Det var først op ad dagen, det begyndte at brænde, hvor de var rejst hjem dagen før. At nogen kunne finde på, at lave køkkenhave ved et sommerhus, vil jeg gerne se. Det blir da første gang. Mener du ikke kolonihave?


 

Mine svigerforældre havde "rigtig have" ved deres sommerhus. Det var med køkkenhave og lille dam og det hele. Den lå ved  Handbjerg ved Limfjorden.

Det er på ingen måde min opfattelse af sommerhus afslapning, Svigermor havde da også mere end svært ved at trække svigerfar med derop.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis