Skabsdør/låge hjælp??

Hej .


Jeg har dette problem, at jeg har sat to skabs låger sammen, men jeg kan ikke få lågen over hængslerne, da den er for høj, så den rammer desværre loftet. 

Og de gamle hængsler som sidder i karmen, er sat ind i karmen, så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få dem ud eller hvordan jeg skal bære mig ad, men at få sat nye hængsler i.

Håber i kan hjælpe mig.


Venlig Hilsen


Lisbeth 


Lisbeth
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan man skrue hængslerne af lågen, sætte dem på hængslerne i karmen, og så skrue lågen fast på hængslerne?


Træd ikke på mine ledninger :o)

Eller du kan save lidt af noten (delen der ikke er maling på, på det nederste billede) Hvis det bare er til en låge er det nok at der kun er 5 mm af noten den hænger på.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Nej, det har vi også prøvet bobenotot. 


Lisbeth

billed af hele døren.


Lisbeth

Kan man skære af noterne, så der bliver 5 mm. korte, kombineret med at tage 7-10 mm. af toppen af døren (hvis det er muligt). Samtidig er man nød til lave/forlænge nedad den anslagsliste som sidder i loftet. Er det en mulighed? Jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Har du mulighed for at tage et billed af et af hængslerne på døren?


Træd ikke på mine ledninger :o)

jeg tror ikke helt jeg er med, men her er der flere billeder.


Lisbeth

Hængsel i døren sidder tilsyneladende med 2 træ skruer ( der er huller til det ). Så kan hængsler sættes på plads og derefter skrues døren på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Åh, jeg mente et billede af hængslerne mens det sidder på døren.   

Mere så jeg kan se om dørhængslet kan afmonteres, sættes op på hængseltappene, og døren skrues på bagefter. Det kan jo selvfølgelig tænkes, at hængslet sidder inde i dørkonstruktionen, eller at der er andre forhindringer.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Ev elmand: det er forrige ejer som har lavet skabet , dog er det mig som har limet begge skabslåger fast på en krydsfiner plade, så det kan ikke rigtig skilles ad. 


Bobenontot: hængslerne som skal sidde på døren, har min kæreste fundet ud af at hullerne skal rykkes nogle få milimeter for at det skulle passe, men det kan ikke lade sig gøre, da det er for tæt eller oven på eksisterende huller. 

Så vi er lidt i dilemma, for prøvede at hive det ene hængsel ud af karmen, men det kunne ikke lade sig gøre.


Lisbeth
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også