Gulvvarme vil ikke varme ordentligt

Hej,

Min kone og jeg er flyttet i et hus for et halvt år siden. Huset er renoveret i 2014 og i den forbindelse er der lagt gulvvarme i hele huset.

Da vi så for nogen måneder siden skruede op for varmen i de forskellige rum, virkede varmen fint, men det er Som om at den stopper ved 21 grader (mellem 21 og 21,4 grader)

Selv når vi skruer op på 25 grader på de trådløse enheder, så bliver det ikke varmere i rummene. (Indtil videre har jeg ventet i 14 dage)

Jeg har absolut ingen forstand på VVS eller noget dertil, så er fuldstændig blank. Jeg tænker at kontakte en VVS mand, men hvis i nu havde en ide :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at skrue lidt op for termostatventilen på din gulvvarmeshunt.

Søren O

Er det denne?

Ja jeg vil tro at det er den ventil. Er der ikke et termometer på fremløbet i din shunt? Du skal blot regulere nogle få grader.

Søren O

Nu ved jeg ikke helt præcist hvad en shunt er

Shunten er den "blandekreds" som går ud til dine gulvvarmeslanger. Du får varmt fremløbsvand fra dit fyr eller fjernvarmen. Vandtemperaturen fra din varmeforsyning er for høj til din gulvvarme. Derfor har man er shunt (blandekreds), hvor fremløbsvandet blandes op med returvandet fra dine gulvvarmeslanger, således at temperaturen bliver passende lav. Denne temperatur reguleres på termostatventilen ved shunten (cirkulationspumpen).

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis