Opvarmning af garage

Halløj! 

Vi har lige købt et lækkert hus med en lækker 50m2 garage/lade.

Problemet er bare at der slet ikke er noget varmekilde i garagen, så der er ret koldt og fugtigt. Gulvet er støbt og der er sat cirka 200mm isolering i væggene. Der er ikke noget isolering i loftet. Garagen/laden er helt separeret fra huset. 

Hvad er den billigste og bedste måde at få garagen varmet lidt op på? Jeg har læst lidt om en luft til luft varmepumpe. Ville det være det smarteste? 

På forhånd tak!

Mvh Danny. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En luft til luft varmepumpe er en udmærket ide,men jeg ville nok starte med at isolere.


bh

Læg et loft og isoler 250-300 mm. Gulvet bliver en udfordring. Skal det retfærdiggøre en varmekilde, må det op og isoleres. En selvfølge er porten. Den skal være tæt og isoleres. A,ternativt lad være med noget som helst, det har bilen bedst af. Blot må du finde årsagen til fugte


 

Hej.
Du udføre en anvendelsesædring af din garage fra uopvarmet til opvarmet. Dette kræver godkendelse fra kommunen. Du bør kontakte din kommune for råd. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Halløj.

Tak for svarene. Planen er selvfølgelig at isolerer loft inden vi installerer en varmekilde.

Mht at isolere gulv og selve porten.. er det nødvendigt? Ment på den måde, at vi ikke tænker på at gøre garagen “beboeligt”. Der skal bare være varmt nok til at mine værktøjer og maskiner ikke bliver skadet af det kølig/fugtige vinter vejr udenfor. Der behøver ikke være varmer end for eks 18 grader derinde. Vi er også på et budget. Så vi leder efter en effektiv men samtidig billig/hurtig løsning (hvis det findes) :-)

 

At varme det lokale op til 18 g en vinterdag, koster mere end en bette varmekilde.

Og ja, porten er ualmindelig vigtig. Det er flere kvm med alle muligheder for utætheder. Det nemmeste var nok st finde et brugt kalorifere-fyr. Mht værktøj er gennemluftning der fjerner fugt, det vigtigste. Temp kommer i anden række


 

dhviidr skrev den 21-11-2017 01:41:04

Halløj! 

Vi har lige købt et lækkert hus med en lækker 50m2 garage/lade.

Problemet er bare at der slet ikke er noget varmekilde i garagen, så der er ret koldt og fugtigt. Gulvet er støbt og der er sat cirka 200mm isolering i væggene. Der er ikke noget isolering i loftet. Garagen/laden er helt separeret fra huset. 

Hvad er den billigste og bedste måde at få garagen varmet lidt op på? Jeg har læst lidt om en luft til luft varmepumpe. Ville det være det smarteste? 

På forhånd tak!

Mvh Danny. 

 Hvad blev jeres løsning?

Og er I tilfredse/virker det?

Var der ingen isolering i det støbte gulv? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis