Hvad er dette?

Vedhæftet er nogle billeder fra vores loft. Huset er bygget i 1952 og er en murermester villa. Ved gavlen går der et rør op ved muren der fordeler sig ud gennem taget. Dette sker ved begge gavle. Der er ingen på gaden der kan svare mig på hvilken funktion de egentlig har. Mange har sagt det er udluftning af loftet, men eftersom de går ned mod strukturen er det næppe tilfældet. "Kassen" de går ned i er umiddelbart lavet af zink. Kassen røret går ind i mod loftet skråner ind mod muren så jeg forestiller mig at det er en form for udluftning af muren? Er der nogle der har set noget lignende eller ved hvad det kunne være? :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan ser det ud uden på taget?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kan det være udluftning til kloak/afløb, så der ikke kommer undertryk når man skyller ud i toilettet?

Bare et vildt gæt.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Det er også mit eneste gæt

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er et spændende bud er bare ikke sikker på jeg køber den Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg kan se faldstammen i kælderen og der ser ikke ud til at være noget der i hvert fald. Der kunne selvfølgelig være noget i gulvet hvor toilettet står. Faldstammen der går ca 10 cm ud fra væggen det samme som i kælderen. Der er også kun et toilet i huset så hvorfor er der etableret udluftning i begge sider af huset? Måske jeg kan kravle op på taget og dufte når folk skyller ud

Jeg ved ikke om det kan have noget med den kedel der var i kælderen i gamle dage at gøre?:

Hov jeg tror jeg har fundet ud af det

Så hvis jeg forstår rigtigt er der en slags aftræk muret ind i begge ydermure der går helt ned i kælderen og har været brugt til en gasvaskekedel. Det skal dog siges at der i kælderen ikke kan ses noget der ville minde om et aftræk.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis