Når du skruer din olie standsmåler af, kan du meget let se om den virker. Det kan du sikkert gøre med hånden, blot ved at dreje den rundt.
Jeg har ikke lige åbnet dine filer, men der er sikkert en snor i den, en flyder i bunden, og så naturligvis en fjeder inde i måleren der trækker snoren stram. Det hele virker stort set som en målebånd.