Justering af Danfoss comfort 110

Hejsa

Jeg har lige bygget et nyt hus fra Huscompaniget, hvor der sidder en Danfoss comfort 110 boks i til at styre vores fjernvarme, men hvordan skal den indstilles med fremløb min/max, varmekurve osv??

Hvem kan hjælpe mig??

Hilsen Chris 

50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at læse driftmanualen til din Danfoss styring. Ved at læse manualen får du meget bedre forståelse for hvordan styringen virker, og så forstår du hvad der sker ved at ændre de forskellige parametre. Styringen burde være fabriksindstillet, men kan sikkert energioptimeres ved at du finjusterer.


Søren O

Det er ikke mærkeligt, at der kun måles på fremløbet. Returtemperaturen er afhængig af dine radiatorer og rumtemperatur, så returtemperaturen er ikke i reguleringmæssig forstand interessant. Kun, hvis du har fjernvarme, er returtemperaturen interessant, idet den bør være så lav som muligt.


fase

Jeg har fjernvarme og gulvvarme i hele huset, men retur er som sådan også kold nok, idet mit fjernvarmevand cirkulere rundt til vandet er koldt nok til at lukke tilbage, men passer det så, når den ikke måler retur vandes temp??

Men på min varmtvandsbeholder har jeg så dårlig afkøling at det er penge lige ud af vinduet

At du har en dårlig afkøling på din varmtvandsbeholder, kan skyldes en defekt reguleringsventil, så den ville jeg få undersøgt først.


fase

Smider et billede ind i morgen

Vedhæftede filer:

Har snakket med mit fjernvarmeværk i dag, de mener fejlen i dårlig afkøling og nærsten ingen varmtvand skyldes min beholder kører med 3/4 spiral og ikke 3/8 ?? Kan det virkelig have så meget at sige??

Det fremgår ikke af dine indlæg, at du har problemer med mængden af varmt vand, kun at afkølingen er for lav. Når varmtvandsbeholderen har nået sin indstillede temperatur, bør reguleringsventilen lukke for gennemstrømning af fjernvarmevand.


fase
Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis