Er der en vvs'er på linien?

Åh altså... jeg har haft et par klamphuggere til at vådrumsspartle og male mit badeværelse - og de løb med mit brusebatteri (ja, de er meldt til politiet).

Der er bygget en slags væg op, hvori kobberrør etc løber - og ud fra denne væg er så selve udtagene (altså til hhv kold og varmt vand) fra det gamle setup, som jeg har forsøgt at sætte nyt batteri på, da jeg ellers skal både lukke vand i hele ejendommen.

Mit problem er at de to rosetter (fra de gamle udtag) ikke kan sidde ordentligt fast i væggen, hvilket jo udgør fare for fugt og råd... nogle ideer til hvad jeg kan gøre andet end at skære væggen op, lukke for vandet i ejendommen, sætte nye på som spænder til og redde væggen:

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel ikke rørsamlinger bag den nye væg vel? Skjulte samlinger er yderst fy fy.


Elektronikteknikeren

Jeg spørger til om der bag den nye væg findes rør med samlinger på, f.eks. i form af vinkler, samlestykker, el. andre mindre rørstykkker som forbindes ved at de f.eks. skrues sammen.


Elektronikteknikeren

Mht. din roset, kan du så ikke bare dreje på den så den bliver skruet strammere på væggen?

I øvrigt er det ikke rosetten som udgør vandtætning, men derimod en membranflange som en del af det vådrumstætning du forhåbentlig har fået etableret. Har du billeder fra under byggeriet så vi kan se hvordan det er bygget op?


Elektronikteknikeren

Selve "kassen" er ikke en jeg har fået bygget - den var der i forvejen. Jeg har blot fået væggene vådrumssikret og malet. 

Jeg kan dreje på den ene rosette, og den sidder fast, men den anden fæstner ikke og kan bare drejes rundt i al evighed. 

Annonce

OK. Nu er jeg lidt mere med. Så er der valgt en forkert roset uden gevind.

Hiv rosetten ud og fyld klar silicone på dens bagside, og tryk den mod væggen igen. Tør væggen fri for silicone. Færdig arbejde.


Elektronikteknikeren

Og du bliver nødt til at få lukket for vandet forinden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Gregersen. Gør det det helt vandtæt?

Hej Erik. Lukke for vandet inden rosette sættes fast med silikone? 

Nej lukke for vandet inden rosetten afmonteres hvis det er nødvendigt.Men måske kan den bare trækkes bagud,fyldes med silicone, og presses på plads og holdes med en kile. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok. MEN selve røret som rosetten sidder på kan man ligesom også rykke let på. Er det et problem? 



Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også