tag af klinkbrædder

jeg er ved at lave et skur som har et tag med ca. 22 graders hældning og jeg tænker at jeg vil lave taget af nogle klinkbrædder jeg har liggende.

Der skal vel undertag under for at det bliver tæt?

Hvordan finder jeg ud af om jeg skal have diffusionstæt eller diffusionsåbent undertag?

Hvis et diffusionstæt undertag er OK, så har jeg en masse kraftigt landbrugsplastfolie liggende som jeg vil bruge til undertag. det er kun blevet brugt én gang og burde være tæt, men dog ikke 100% sikkert. Jeg vil lægge et lag af dette afdækningsplast ovenpå den kraftige landbrugsfolie for at være sikker: https://www.jemogfix.dk/afdaekningsplast-2-x-50-meter/6140/9021246/

Som i nok har regnet ud ønsker jeg at bygge taget så billigt som muligt, men det skal selvfølgelig også fungere. umidlbart syntes jeg det undertag man kan købe i byggemarkeder osv. virker ret dyrt og jeg vil gerne undgå denne udgift hvis det kan gå an med den anden løsning jeg beskrev.

jeg er ved at lave et skur som har et tag med ca.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Orla Nautrup skrev den 22-11-2017 20:38:32

Det er noget makværk du er ved at lave!

Hvis det skal være billigt så læg et plast- eller ståltag (måske Onduline)

jeg fandt ud af at jeg ikke har brædder nok til taget så jeg har besluttet mig for ståltag istedet.

vil løsningen med den kraftige plastik og afdækningsplast fungere fint som undertag?
derefter kommer der klemlister ovenpå, lægter og til sidst stålplader.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis