Montering af SG LEDDIM 200 stikkontakt. Virker ikke :(

Hej

Jeg forsøger fortvivlet at montere en SG LEDDIM 200 LED lysdæmper. Jeg har købt dæmpbare GU10 LED pære i IKEA. Den gamle alm. LK kontakt virker fint med IKEA pærerne, men den kan ikke dæmpe.

Jeg har tre ledninger og jeg vil mene der er tale om 2 fase og 1 Nul. Men den nye dæmper fra SG har to Nul og 1 L og 1 P stik. Jeg har prøvet forskellige muligheder, men det virker ikke. Se billeder.


Håber der er en som ved hvad jeg gør forkert.



Her billede af den nye fra SG.

Mvh

Kristian 

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS  Man skal altid være omhyggelig med betegnelser. Det hjælper ofte på forståelsen.

De skal have monteret en lysdæmper og IKKE en stikk.

Det du har i din afbryder er faser (dem der sidder sammen ) Den anden er IKKE nul men en tændledning til lampen. 

Faser skal i L klemmen og tændledning skal i den med bølgen og pil. Man skal finde en nulleder i installationen og trække ned i rørene .

Det er klart en lille opgave for en elektriker, så det er den vej du bør gå. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Aa undskyld, lysdæmper ja

Så de to fase ledninger skal med i det  ene L stik? De kan dårligt være der. Den ene fase skal ikke i P stillet?

Mht. Nul ledning, så havde den gamle kontakt det ikke. Er det ulovligt uden og vil det ikke virke? Undre mig bare over det virkede før.


Tak for dit svar Erik.

Virkede før ? ? ? Det virkede vel ikke før. Du kunne ikke dæmpe lyset. Den type lysdæmper skal have en nulleder for at fungere. 

P klemmen skal bruges hvis den skal have et signal fra en anden kontakt. En slags korrespondance.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den alm. kontakt virker uden nulleder. Tror godt du forstod hvad jeg mente. 

Jeg sætter pris på din hjælp Erik, men jeg bryder mig ikke om at du skriver nedladende til mig. Kan godt være jeg misforstår dig, men det er sådan det opfattes. 

Grunden til jeg spørger herinde, er jo netop fordi jeg ikke har erfaring med montering af elkontakter og lysdæmpere.


Mvh

Kristian 

Ja, det må være noget, som du misforstår!

Jeg kan ikke se noget som helst nedladende i svaret, der blot indeholder nogle facts.


Annonce

UPS Det har aldrig været tænkt nedladende. Jeg har svaret herinde mange tusinde gange og jeg mener ikke at nogen har givet udtryk for det før ved mine svar  

Konklusionen er at du mangler en nulleder, og det jeg kan læse imellem linjer er at du bør ringe til en elektriker og få det lavet. Havde der været en stikk, lige under så havde du fået et andet svar, men det fremgår af billede at afbryder sidder alene. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nedladende er nok heller ikke det rette ord. Måske irettesættende? Det er nok bare mig, men jeg blev en smule irriteret.

Dog er jeg glad for din hjælp og du har ret, jeg skal have fat i en elektriker. Heldigvis kan jeg se en nulleder der nok kan bruges.


Mvh

Kristian

Hvor er den nulleder du kan se, så kan vi måske komme det lidt nærmere. Når jeg nærstuderer kan jeg se en jordleder inde i dåsen, og det er ikke det samme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Her et billede:

Der er jord og en nulleder som samles i en muffe. Kan jeg blot trække et lille kabel fra nullederen i muffen?


Hvis ikke nullen er så lang, at den kan nå ud i klemmen i din lysdæmper, kan du tilslutte et stykke ledning til den lyseblå og montere den i nulklemmen i lysdæmperen.


fase
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også